_

[SolidWorks 2020] Bardzo powolne obracanie detalem

Forum poświęcone aplikacjom takim jak Inventor, Solid Edge, SolidWorks... czyli nowoczesnym narzędziom do modelowania.

[SolidWorks 2020] Bardzo powolne obracanie detalem

Postprzez begginerStudent » mar 27, 2021 19:58

Cześć,

Posiadam SolidWorks 2020 w wersji studenckiej i mam problem z obracaniem częścią / złożeniem. Generalnie "problem" polega na tym, że obrót za pomocą scrolla jest straszliwie mozolny - aby obrócić cały detal muszę wykonać ze trzy scrollowania. Jestem bardzo początkujący w Solidzie, ale od paru lat używam Creo i tam obrót elementami czy złożeniami jest naprawdę bardzo przyjemny. Czy można w jakiś sposób "przyspieszyć" obracanie w Solidzie? Szukałem w ustawieniach i dostosowywaniu ale nic a propos tego nie znalazłem.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
Pozdrawiam.
Humanum errare est.
begginerStudent

Re: [SolidWorks 2020] Bardzo powolne obracanie detalem

Postprzez bildder » mar 27, 2021 20:17

Zazwyczaj taki objaw pojawia się, jeżeli jest nieodpowiedni sterownik grafiki (bo nie zakładam, że pracujesz na karcie zintegrowanej).
W opcje > Wydajność > sprawdź czy nie jest włączone Użyj programowego OpenGL - jeżeli jest włączony, szukaj innych driverów, jeżeli jest wyłączony to włącz tę opcję. Uwaga, SW musi być włączony, ale nie otwarty żaden dokument. Po włączeniu porównaj zachowanie.

Ewentualnie szukaj innej przyczyny za pomocą RX'a.
Paweł Kęska
CSWE | CSWI | CSWP
----------------------------
Szkolenia SOLIDWORKS
Podręczniki SOLIDWORKS
Nowy blog SOLIDWORKS
bildder

Postprzez begginerStudent » mar 27, 2021 22:22

Dziękuję za odpowiedź i wskazówki!

Niestety nawet przy zamkniętych wszystkich dokumentach SW oraz ponownym restarcie programu i systemu checkbox "Użyj programowego OpenGL" jest nieaktywny (nie możliwe jest zaznaczenie checkboxa). Próbowałem reinstalować sterownik mojej grafiki - GeForce GTX 980, ale to również nie przyniosło żadnych skutków - checkbox wciąż jest nieaktywny.