_

blachy

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

blachy

Postprzez komar1978 » cze 10, 2019 16:22

Witam mam pytanie jak zabrać się do takich konstrukcji kanałów w Inventorze.
Czy rysować normalnie jak każdy element - wyciągniecie z wybraniem itd.
Czy używać "konstrukcji blaszanej" i robić tutaj rozwiniecie blachy czy wykonać jako cały element blaszany ?

Jestem laikiem w kwestii Inventora, wszelkie sugestie mile widziane.
Ostatnio edytowany przez komar1978, cze 11, 2019 11:34, edytowano w sumie 1 raz
komar1978

Re: blachy

Postprzez NewJoker » cze 10, 2019 18:23

Blachy to albo specjalnym modułem do sheet metal albo przez wyciągnięcie a następnie pogrubienie powierzchni.
NewJoker

Postprzez komar1978 » cze 10, 2019 18:28

NewJoker napisał(a):Blachy to albo specjalnym modułem do sheet metal albo przez wyciągnięcie a następnie pogrubienie powierzchni.

tylko czy warto bawić się z rozcinaniem takich blach, spawaniem i rozwinięciami na rysunkach ?
komar1978

Postprzez Kacper Suchomski » cze 10, 2019 18:41

Moja odpowiedź brzmi: to zależy.
Nie wiemy, co chcesz osiągnąć, po co i dla czego. Ciężko doradzić drogę nie znając celu.
Kacper Suchomski

Postprzez NewJoker » cze 10, 2019 18:44

Dokładnie, pytanie na czym Ci zależy. Moduł do blach jest bardzo przydatny jeśli potrzebne Ci są te wszystkie zagięcia jakie mają faktyczne elementy blaszane, możliwość rozwijania przydatna przy dokumentacji itd. Podejście z powierzchniami jest mniej specjalistyczne, ale za to daje nowe możliwości.
NewJoker

Postprzez sturnus » cze 11, 2019 00:05

komar1978 napisał(a):Witam mam pytanie jak zabrać się do takich konstrukcji kanałów w Inventorze.
Czy rysować normalnie jak każdy element - wyciągniecie z wybraniem itd.
Czy używać "konstrukcji blaszanej" i robić tutaj rozwiniecie blachy czy wykonać jako cały element blaszany ?