_

CAD pod CNC

Forum poświęcone aplikacjom takim jak Inventor, Solid Edge, SolidWorks... czyli nowoczesnym narzędziom do modelowania.

CAD pod CNC

Postprzez marv25 » kwi 30, 2019 12:57

Witam serdecznie, jestem początkującym operatorem CNC i chciałbym nauczyć się obsługi takich programów jak SolidWorks oraz Fusion360 - powiedziano mi że modelowanie 3d będę musiał znać na średnim poziomie (nie będę przecież projektował samochodu) ale niektóre detale do obróbki na cnc są nieco skomplikowane, moje pytanie jest takie jak długo trzeba się uczyć tych programów poświęcając tak godzine dziennie żeby je opanować na takim poziomie żeby poradzić sobie w branży cnc ? oczywiście nie chodzi mi opanowanie tych programów do perfekcji bo to mi się nawet nie przyda w pracy - chciałbym kiedyś próbować sił jako programista a tam zawsze jest wymóg "Znajomość programów CAD/CAM"
marv25

Re: CAD pod CNC

Postprzez NewJoker » kwi 30, 2019 13:05

Jak już się nauczysz jednego programu CAD to pozostałe są często bardzo podobne. Zwłaszcza Inventor i SolidWorks. Za to CATIA już dosyć mocno się od nich różni a Fusion 360 podchodzi do tematu modelowania w nowy sposób. Pytanie który program bardziej Ci się przyda. Najlepiej zacząć od tutoriali na YouTube, których jest cała masa (plus ew. książek jak np. F. Stasiak do Inventora) a potem robić własne przykłady. Grunt to praktyka. Podstawy modelowania ogarnie się w parę godzin, ale potem trzeba spędzić sporo czasu na poznawaniu różnych sztuczek i trochę bardziej zaawansowanych opcji.
NewJoker

Postprzez marv25 » kwi 30, 2019 14:01

Rozumiem, w co waszym zdaniem powinienem pójść? solidworks czy fusion360 ? Fusion360 jest dobry bo jest darmowy i ma moduł CAM, ale cały czas mi się wydaje że SolidWorks jest takim programem 2 ligi wyżej którego używają większe firmy (nie wiem czy to prawda - to tylko moje odczucie) czy gdybym poszedł w stronę Fusion360 to ewentualna przesiadka gdyby była potrzeba na SolidWorks była by ciężka ?
marv25