_

Cięcie tlenem, problem z w paleniem w grube blachy.

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Cięcie tlenem, problem z w paleniem w grube blachy.

Postprzez shogi » cze 21, 2017 00:46

Witam. Od jakiegoś czasu zacząłem pracować przy wypalarce cnc. Wypalam plazmą i palnikiem acetylen, tlen. Niestety problem w tym, że nie zostałem przeszkolony, wiec cała wiedzę czerpałem z różnych źródeł, i o tyle dobrze, że do 40mm nie mam już praktycznie problemów, o tyle problem poważny zaczyna się na poziomie grubości 50mm. Maszyna cnc ma płynne przebijanie, dość stara, oprogramowanie z tego co wodziłem, jest z początku 2000 roku. Rak wiec ostatnio eksperymentowałem na odpadzie 50mm i nie jestem wstanie spokojnie i bez problemu się w palić w taka blachę. W momencie w palenia, ładnie płynnie na początku się przebija, ale po jakiś 4-5s zaczyna strzelać, bo magma wypełnia szczelinę, a na początku ładnie do tyłu wdmuchuje, potem jakby siły nie było i w tym momencie albo zacznie strzelać i zgaśnie palnik, albo przebije chwile później.

Ustawienia jakie daje na 50mm wyglądają następująco. Prędkość od 200 do 220, przedmuch 5bar, droga przebijania 70, a czas grzania to jakieś 40 do 50 sekund. Nie wiem w zasadzie co robić, dlaczego jest tak duzy problem z w paleniem się. Nie ma problemu jeśli zacznę od krawędzi w palenie, nawet przy 100mm, ale żeby się w palić od wewnątrz, to już wyzwanie. Nie mam już pomysłów :(
shogi
 
Posty: 1
Dołączył(a): cze 21, 2017 00:27

Powrót do Pytania studentów, laików i początkujących

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników