_

Dwa kierunki mechatronika i elektrotechnika

Rozmowy na różne bardziej lub mniej luźne tematy, nie związane z tematyką innych forów.

Dwa kierunki mechatronika i elektrotechnika

Postprzez mateuszjkl » sty 11, 2017 20:18

Cześć,

Jestem na II roku mechatroniki realizowanym głównie na wydziale mechanicznym. Odnoszę momentami wrażenie że studiuję MiBM bo zagadnień z zakresu elektroniki i elektrotechniki jest moim zdaniem zbyt mało.

Nasuwa mi się zatem pytanie czy przypadkiem nie naprawić tego stanu rzeczy idąc dodatkowo na elektrotechnikę - od razu na II rok, ponieważ z I roku różnice programowe są znikome. Próba pójścia na drugi stopień elektrotechniki po pierwszym mechatroniki raczej byłaby bezowocna patrząc na programowe różnice. Dodam że drugi stopień mechatroniki jest już realizowany na wydziale elektrotechniki(w zależności od specjalizacji).

Z waszego doświadczenia, co sądzicie na ten temat?
Strata czasu czy może jednak nie?
mateuszjkl

Re: Dwa kierunki mechatronika i elektrotechnika

Postprzez Oskar_K » sty 17, 2017 16:58

Ja bym odradzał studiowanie dwóch kierunków na raz - w mojej ocenie szkoda na to życia.

A co do kierunku to mechatronika niestety jest o tyle niewdzięczna, że najczęściej prowadzona jest na wydziałach mechanicznych czy byłych wydziałach mechaniki precyzyjnej i raczej nazwałbym ją Mechaniką z elementami metrologii i elektrotechniki, niż mechatroniką w czystym znaczeniu tego słowa.
Oskar_K

Postprzez mateuszjkl » sty 18, 2017 11:59

Oskar_K napisał(a):Ja bym odradzał studiowanie dwóch kierunków na raz - w mojej ocenie szkoda na to życia.

Zastanawiam się czy nie lepiej rozwijać drugi kierunek ale na własną rękę, studiowanie już na jednym kierunku daje dostęp do zasobów naukowych. Dodatkowo w internecie w ostatnich latach pojawiają się przyzwoite kursy i poradniki gdzie można rozwijać się na własną rękę. Tymczasem studia mogą spełnić moje oczekiwania lub też nie.