_

Elementy i części maszyn - jaka książka?

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Elementy i części maszyn - jaka książka?

Postprzez begginerStudent » kwi 14, 2019 16:43

Witajcie!

Jestem nowy na forum, więc z góry przepraszam jeśli temat taki już się pojawił.
Jestem zupełnie początkujący w kwestii mechaniki. Studiuję mechanikę i budowę maszyn (drugi semestr), i niesamowicie mi się podoba. Chciałbym wykonywać kiedyś pracę konstruktora, ale wiem, że moja wiedza jest minimalna dlatego uczę się na bieżąco wszystkich przedmiotów kierunkowych i pogłębiam wiedzę z mechaniki, rysunku technicznego, CAD'ów... Problem w tym, że jak już wspomniałem jestem totalnie zielony i ciężko realizować mi projekty zawierające elementy, których nie znam. Chciałbym więc pogłębić wiedzę z zakresu podstawowych i zaawansowanych części i elementów maszyn. I tu tkwi kij - nie za bardzo wiem od czego zacząć, jaką książkę wybrać. Zależy mi na książce/książkach, w których rozpoczynając od najprostszych podzespołów (typu łożyska, koła zębate, osie, wały, itp.) przechodzimy do zaawansowanych. Gdzie opisane są rodzaje i podział konkretnych elementów, sposób ich działania, matematyczno-fizyczny sposób ich obliczania, materiały stosowane do ich wytwarzania oraz gdzie znajdują zastosowanie. Najlepiej gdyby były ukierunkowane dla początkujących. Wiem, że dużo wymagam jak na jedną książkę, dlatego może być ich kilka :wink:

Czy możecie polecić konkretne publikacje (akademickie lub prywatnych autorów, to nie ma znaczenia)? Cena nie gra roli, najwyżej przez miesiąc będę jadł chleb z margaryną  :lol:

Z góry dziękuję za odpowiedzi!
begginerStudent

Re: Elementy i części maszyn - jaka książka?

Postprzez NewJoker » kwi 14, 2019 17:24