_

Gwint w prysznicu

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Gwint w prysznicu

Postprzez Templarious » gru 06, 2017 16:42

Witam Serdecznie,

Zapoznalem sie z regulaminem, poszukalem troche na forum i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.
Jestem totalnie zielony jezeli chodzi o CAD (cos tam potrafie) i nie umiem zrobic gwintu do prysznica - kto wie jaki to powinien byc wymiar? Jaki skok itd... To co ja zrobilem, nie chce sie wydrukowac na drukarce 3D - mianowicie Panowie mowia, ze jest za plytki gwint etc..

Prosba goraca o pomoc.
Templarious

Re: Gwint w prysznicu

Postprzez piotrekm13 » gru 06, 2017 19:40

Ja mam na kołki rozporowe fi6. Nie wiem jaki to jest gwint w tych kołkach.
piotrekm13

Postprzez Templarious » gru 06, 2017 19:58

Pytanie czy to jest gwint do rur, czy jakis inny itp itd...
Podasz jakies wymiary? Malo mi mowi twoj post :)
Templarious

Postprzez piotrekm13 » gru 06, 2017 21:51

Nie wyczułeś aluzji.
Twój post także niewiele mówi. W prysznicu jest wiele gwintów.

Jednak być może problem tkwi całkiem gdzie indziej. Zakładam że zrobiłeś model 3D jakiejś części do wydruku w 3D i w tej części jest gwint. Pytanie jak go wykonałeś, bo np. Inventor (zdaje sie że Solid Works też) standardowo nie modeluje gwintów, tylko "rysuje" coś gwintopodobnego na powierzchni. Więc po wydruku nic nie ma (gładka powierzchnia).
piotrekm13

Postprzez gambolo » gru 06, 2017 22:33

gwint 1/2 cala
raczej rurowy cylindryczny
gambolo

Postprzez Templarious » gru 06, 2017 22:38

Ok rozumiem.

Zatem: W inventorze 2017 (wersja studencka) sciagnalem plugin Cool Orange Thread ktory robi defakto gwint prawdziwy a nie tekstury. Chodzi mi dokladnie o gwint raczki prysznica, ktory wkreca się do węża. Czyli standartowy rozmiar.