_

Inventor- pytanie poczatkującego

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Inventor- pytanie poczatkującego

Postprzez zaliczenie14 » gru 27, 2019 15:03

Cześć, jestem początkujący w projektowaniu, rysuję sobie przykłady i mam problem z jednym. Rysuję tę część: https://imgur.com/1GXhnDU, mam narysowane tyle: https://imgur.com/ygzWtGh i mam problem z narysowaniem tego otworu zaznaczonego na czerwono. Z tego co rozumiem na wyciągnięciu nie można robić szkicu ani otworów, może da się jakoś zmienić płaszczyznę czy coś. Proszę o pomoc
zaliczenie14

Re: Inventor- pytanie poczatkującego

Postprzez NewJoker » gru 27, 2019 15:06

Na powierzchni cylindrycznej nie możesz zrobić szkicu do wycięcia, więc musisz utworzyć płaszczyznę konstrukcyjną styczną do tej powierzchni, na niej narysować profil otworu i dopiero wtedy wyciąć w kierunku powierzchni cylindrycznej.
NewJoker

Re: Inventor- pytanie poczatkującego

Postprzez sturnus » gru 27, 2019 21:36

NewJoker napisał(a):[...] więc musisz utworzyć płaszczyznę konstrukcyjną styczną do tej powierzchni, na niej narysować profil otworu i dopiero wtedy wyciąć w kierunku powierzchni cylindrycznej.