_

Jak dobrze tworzyć rozwinięcia ?

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Jak dobrze tworzyć rozwinięcia ?

Postprzez Zlatan » wrz 29, 2020 21:33

Witam, mam pytanie odnośnie tworzenia rozwinięć blach i ich późniejszego gięcia na prasie krawędziowej. Po stworzeniu modelu i wygenerowaniu rozwinięcia, a potem wypalenia na laserze często przy gięciu okazuje się, że "brakuje" materiału i blacha jest za krótka, rzadziej zdarza się że za długa, ale również i taka sytuacja ma miejsce. Z czego to wynika i w jaki sposób można prawidłowo to rozwinięcie stworzyć ? Promienie gięcia są dobierane w taki sposób by wykonując je na dostępnych narzędziach można było uzyskać odpowiedni promień. Dodam, że wklepując w maszynę dane z rysunku rozwinięcie które pokazuje maszyna też różni się od tego wygenerowanego w SW. Pozdrawiam
Zlatan
 
Posty: 6
Dołączył(a): mar 27, 2020 14:18

Re: Jak dobrze tworzyć rozwinięcia ?

Postprzez K.S » wrz 29, 2020 22:34

Cześć,

trzeba uwzględnić odpowiedni parametr rozwinięcia.
W praktyce powinno wyznaczać się te parametry doświadczalnie uwzględniając posiadane oprzyrządowanie (oczywiście są złote tabele które można odnaleźć w sieci, ale jeżeli oczekujesz dokładnego rozwinięcia to tylko doświadczalnie).

Polecam zapoznać się z poniższym artykułem:
https://solidmania.com/parametry-rozwin ... olidworks/

Pozdrawiam,
Kajetan
Kajetan Sekuła
K.S
 
Posty: 29
Dołączył(a): lut 04, 2019 16:58

Re: Jak dobrze tworzyć rozwinięcia ?

Postprzez gambolo » wrz 30, 2020 14:17

Wziąć kilka blaszek o danej grubości i długości, porobić gięcia, zweryfikować promienie, dobrać cadowski współczynnik gięcia by model grał z rzeczywistością.
gambolo
 
Posty: 1028
Dołączył(a): gru 02, 2010 13:10


Powrót do Forum CAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników