_

jak to zrobić??

Wszystko o wytwarzaniu wyrobów.

jak to zrobić??

Postprzez ponsiurowaty » lis 22, 2005 07:45

mam do wytoczenia tulejke o wymiarach zew=29.7 wew=27. Tolerancje jeśli chodzi owalność mam 0.05.Po puszczeniu pierwszej sztuki mam bicie =.1.Ścianka tulejki jest stosunkowo cienka i nie ma się co dziwić,ale dostałem wzór tej sztuki niemal że idealny.Zlecenie jest z niemiec i nawet nie mam jak się zapytać jak oni to zrobili. Aa!!Tulejka jest robiona z pełnegomateriału tzw. "pały :)".Może ktos bardziej doświadczony ode mnie ma pomysł jak to zrobić?Materiał to nierdzewka.A wymiar "d" to 32.5.Za odpowiedź dzięki z góry. :cry:
sie wie...
ponsiurowaty
 
Posty: 16
Dołączył(a): paź 30, 2005 16:48

Re: jak to zrobić??

Postprzez gitgit » lis 22, 2005 12:33

toczysz srednice zewnetrzna, wciskasz na nia tuleje pasowana na lekki wcisk :wink: i dopiero na koncu robisz otwor. Mozewsz zrobic odwrotnie, tzn. wcisnac rdzen w otwor a dopiero na koniec toczyc fi zewnetrzne ale to zalezy jaki masz naddatek
komputer przyspiesza prace, ktorej bys nie mial, gdybys nie mial komputera
gitgit
 
Posty: 1
Dołączył(a): lis 22, 2005 12:07
Lokalizacja: Bialystok

Re: jak to zrobić??

Postprzez grygus » lis 23, 2005 09:00

Ja bym to toczył a później szlifował - taki niewielki naddatek bym sobie zostawił - powiedzmy 0.1 :-)

Teoretycznie, spod toczenia tez powinienes mieć możliwość uzyskania takiej tolerancji - ale:
- dobre narzędzie
- dobra tokarka
- dobry tokarz
:wink:

Powodzenia!
grygus
 
Posty: 29
Dołączył(a): lis 16, 2005 09:17
Lokalizacja: Koszalin

Re: jak to zrobić??

Postprzez RYS » lis 24, 2005 13:53

DOTACZAS NOWE
SZCZEKI
TAK ZEBY BYLY JAK SREDNICA CEWNETRZNA
OBEJMUJA WTEDY TULEJE NIE DEFORMUJAC JEJ
TOCZYLEM PIERSCIENIE ZELIWNE DO SILNIKOW ODZUTOWYCH
Z BARDZO DUZA TOLERANCJA
PRZERWA MIEDZY SZCZEKAMI MIALA OK 1.0
PO ZACISNIECIU
NIE DEFORMOWALA MATERIALU
POZWALALA NA ZREDUKOWANIE CISNIENA SCISKANIA DO NINIMUM
POWODZENIA
RYS
RYS
 
Posty: 4
Dołączył(a): lis 11, 2005 14:48

Re: jak to zrobić??

Postprzez ponsiurowaty » lis 27, 2005 12:20

Dzieki za podpowiedzi!!Lecz z kumplem znaleźliśmy lepsze bo najłatwiejsze rowiązanie...A więc. Wzieliśmy pałe z kwasiaka i wsadziliśmy ją do pieca na 800 stopni i zrobiliśmy najnormalniejsze w świecie odprężanie...I pomogła jak cholera. Z 0,095 bicia zrobiło się 0.014 a to już mi starczyłotolerancje miałem +/- 0.02, a na Mazaku jest to bezproblemowo do utrzymania nawet przy dużych seriach.Tak dla waszej ciekawości, zamieszczę dzisiaj albo jutro rysunek z AC..także będziecie mogli sobie to zobaczyć.Dzięki za podpowiedzi...Narx 8)
sie wie...
ponsiurowaty
 
Posty: 16
Dołączył(a): paź 30, 2005 16:48


Powrót do CNC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników