_

Jak zachęcić klientów do spłacenia zaległych faktur?

Rozmowy na różne bardziej lub mniej luźne tematy, nie związane z tematyką innych forów.

Jak zachęcić klientów do spłacenia zaległych faktur?

Postprzez siga » lut 14, 2018 14:01

Prowadzę firmę projektową, zatrudniam trochę osób, klientów i zamówień nie brakuje. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że wiele osób spóźnia się ze spłatą faktur. Wiem, że w Polsce to coś typowego, ale kilka więcej takich sytuacji i możemy stracić płynność finansową. Czy macie pomysł na to, jak w niezbyt ostry sposób wyegzekwować płatności?
siga
 
Posty: 5
Dołączył(a): lis 15, 2017 16:30

Re: Jak zachęcić klientów do spłacenia zaległych faktur?

Postprzez Remal » lut 14, 2018 14:39

50% zaliczka przed rozpoczęciem pracy, 50% z dowodem przelewu przed wysłaniem / przekazaniem projektu finalnego.
Remal
 
Posty: 201
Dołączył(a): sty 14, 2013 21:48

Re: Jak zachęcić klientów do spłacenia zaległych faktur?

Postprzez servee » lut 14, 2018 17:12

Raczej ciężko byłoby o nowych klientów przy takim postawieniu sprawy.
Pytanie jak bardzo zależy Ci na tych klientach i czy to klienci nowi, czy dłużej z sobą współpracujecie.
Proponuję zacząć od telefonu przypominającego o zaległej fakturze. Za jakiś czas możesz go powtórzyć, a jak tym nic nie osiągniesz to pozostaje wysłać wezwanie do zapłaty za ZPO (zwrotne potwierdzenie odbioru) z np. 14-dniowym terminem z zaznaczeniem, że jeśli nie uregulują w tym terminie zaległych faktur, to zaczniesz naliczać odsetki i skierujesz sprawę do sądu.
servee
 
Posty: 15
Dołączył(a): wrz 12, 2006 22:44

Re: Jak zachęcić klientów do spłacenia zaległych faktur?

Postprzez gieroy » lut 15, 2018 23:25

Remal napisał(a):50% zaliczka przed rozpoczęciem pracy, 50% z dowodem przelewu przed wysłaniem / przekazaniem projektu finalnego.


u mnie preferuje się 30% (pokrycie kosztów uruchomienia produkcji)+ przed dostawą (50-60)%+ po dostawie (10-20)% ale to w budowie maszyn

innym rozwiązaniem jest faktoring

inną opcją jeśli chodzi o firmę projektową jest udostępnienie części dokumentacji w formacie zamkniętym z brakiem możliwości edycji lub niepełnej dokumentacji np. część dokumentacji zablokowana do czasu uregulowania finalnej płatności (osobiście kiedyś stosowałem archiwum z hasłem na część projektu).

przy kiepskim kliencie jest sprzedaż długu ;) (ostateczność)
gieroy
 
Posty: 147
Dołączył(a): wrz 30, 2010 13:17

Re: Jak zachęcić klientów do spłacenia zaległych faktur?

Postprzez Frax82 » lut 21, 2018 16:32

Co do budowy maszyn to gieroy ma racje. U mnie za projekty tylko raz miałem taki przypadek ale po dżentelmeńskiej rozmowie klient przesłał pieniądze. Dużo zależy od klienta, spróbuj może pismo/email z przypomnieniem i prośba kontaktu do danego dnia jeżeli to nie wystarczy to list od prawnika informujący o wejściu na drogę prawno-sądową.
Frax82
 
Posty: 7
Dołączył(a): lut 21, 2018 09:31


Powrót do Off topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników