_

[analiza wytrzymałościowa] Kompozyt

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

[analiza wytrzymałościowa] Kompozyt

Postprzez tomekrado99 » kwi 15, 2019 23:01

Cześć wszystkim,
Piszę do was z prośbą pomocy. Jestem studentem i zainteresowałem się panelami typu "kanapka", a idąc dalej połączenie włókna węglowego z aluminiowym honeycombem. Nauczyłem się jak taki materiał zamodelować w programie, ale problem jest następujący. Jak mam odnieść dany wynik symulacji ? Chodzi o to że robiąc aluminiową ramę od razu wiem w którym miejscu naprężenia przekraczają wartość dopuszczalną itd. i wiem co jest nie tak. Jeżeli chodzi o materiał przekładkowy jest trochę gorzej. Dodam, że dużo o tym czytałem np. o hipotezach tsai-hilla itp., jednak chciałbym wiedzieć jak to wygląda w praktyce jak wyniki takich symulacji interpretujecie w swoich symulacjach czy to w pracy czy na uczelni. Może macie jakieś fajne materiał dotyczące mojego pytania ?
Pozdrawiam
tomekrado99

Re: [analiza wytrzymałościowa] Kompozyt

Postprzez NewJoker » kwi 15, 2019 23:20

W ramach prac badawczych, które prowadzę na uczelni zajmuję się m.in. strukturami sandwichowymi. Co prawda takimi o szczególnych właściwościach i głównie pod kątem dynamiki, ale zagadnienia stricte wytrzymałościowe też się trafiają. Przede wszystkim pytanie brzmi co dokładnie modelujesz. Zwykła wytrzymałość, pęknięcia, delaminacja a może jeszcze coś innego ? Kompozyty to bardzo szeroki temat. Druga istotna kwestia to program, w którym to robisz. Ansys, Abaqus, COMSOL czy jeszcze inny ? Może będę mógł udzielić dokładnych informacji dotyczących modelowania tego w danym programie.
NewJoker

Postprzez tomekrado99 » kwi 16, 2019 07:30