_

Komputer stacjonarny czy Laptop do pracy z CAD

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Komputer stacjonarny czy Laptop do pracy z CAD

Postprzez Kuba169 » sty 30, 2019 18:14

Witam,
chcę kupić stację roboczą do pracy w środowisku CAD (Inventor, Solidworks, trochę rzadziej Abaqus i AutoCAD). Jestem studentem wydziału mechanicznego. Nie ukrywam, że najlepiej pracuje mi się w domu, gdzie jest cicho i mogę się skupić, więc komputer stacjonarny, choć z drugiej strony gdy jest okienko lub jadę w pociągu to czasami mogę wykorzystać laptopa do szybkich zmian w projekcie. Znalazłem komputer stacjonarny oraz laptopa, które spełniają wymagania dyktowane przez wyżej wspomniane programy. Są to sprzęty poleasingowe. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych osób. Pozdrawiam
Poniżej wrzucam specyfikację sprzętów:

Komputer stacjonarny HP Z230 Cena: 2100 zł
Stan:Używany
Typ obudowy:Tower
Model procesora: i7-4770
Seria procesora: Intel Core i7
Taktowanie bazowe procesora:3.4 GHz
Liczba rdzeni procesora:4
Liczba wątków procesora:8
Typ pamięci RAM: DDR3
Wielkość pamięci RAM:16 GB ( 4 x 4GB, możliwość rozszerzenia tylko do 32 GB)
Typ dysku twardego: SSD
Pojemność dysku:512 GB
Interfejs dysku twardego:SATA III
Rodzaj karty graficznej:dedykowana
Chipset karty graficznej: Quadro K2000 2GB
System operacyjny:Windows 10 Professional

HP ZBOOK 15 G2 i7-4810QM Cena: 2400 zł
Stan:Używany
Wielkość matrycy:15" - 15.9"
Rozdzielczość (px):1920 x 1080
Powłoka matrycy:matowa
Typ matrycy:IPS
Ekran dotykowy:nie
Seria procesora:Intel Core i7 (i7-4810QM)
Liczba rdzeni procesora:4
Taktowanie bazowe procesora:2.8 GHz
Taktowanie maksymalne procesora:3.8 GHz
Wielkość pamięci RAM:16 GB (2 x 8GB)
Maksymalna wielkość pamięci RAM:32 GB
Typ pamięci RAM:DDR3
Pojemność dysku:512 GB
Rodzaj karty graficznej:Grafika dedykowana NVIDIA Quadro K2100 2GB
System operacyjny:Windows 10 Professional
Kuba169