_

Konstruktor - czy wymagane formalne wykształcenie?

Rozmowy na różne bardziej lub mniej luźne tematy, nie związane z tematyką innych forów.

Konstruktor - czy wymagane formalne wykształcenie?

Postprzez Bran » paź 07, 2013 11:44

Witam,

Moja sytuacja wygląda tak; zacząłem studia - Mechanikę i budowę maszyn dziennie, już po drugim roku zacząłem pracować w zawodzie i przeniosłem się na studia zaoczne. Obecnie pracuję jako asystent konstruktora od roku, w pracy mam ogromne możliwości rozwoju. Studia od czasu kiedy zacząłem pracować, przyznaję trochę odsunąłem na bok. Jakoś nie mogę znaleźć na nie czasu. I teraz moje pytanie czy jeśli w pracy wiedzę ze studiów nadrobię, jeśli już nie nadrobiłem, to czy potrzebne jest mi w ogóle formalne wykształcenie? Czy pracodawcy zwracają na to uwagę, jeśli będę miał duże doświadczenie jako konstruktor? O ile mi wiadomo żadnych uprawnień ani niczego takiego w naszym zawodzie nie potrzebujemy, więc czy tytuł inżyniera tak naprawdę jest konieczny?
Bran

Re: Konstruktor - czy wymagane formalne wykształcenie?

Postprzez Maczi » paź 07, 2013 12:54

Jak dla mnie - jeszcze studenta: zrób te studia. Dlaczego ? udowodnij sobie że potrafisz, może dowiesz się czegoś innego z innej tematyki. Druga sprawa, to zmiana pracy. Ktoś może popatrzeć że masz 10 lat doświadczenia, ale brak wyształecenia. Trochę dziwne. Ale jak wolisz. Jeśli masz skonczone technikum to chyba nie ma żadnego problemu. Z drugiej strony mam kolegę w Twojej sytuacji, ale pare lat poźniej. Czasem chodzi na zajęcia zaocznie, jeśli czas pozwoli, bo jest żona, dziecko itp. Jakoś żyje. Czasem sie w biurze śmieją że inżynier be wyształcenia :lol: ale to raczej tyle.

Powodzenia niezależnie od decyzji ;)
Maczi

Postprzez Rerg » paź 07, 2013 17:12

Hej, Powiem krótko: Nawet się nie pytaj, ukończ studia, nawet zaoczne, bo jak mówisz, masz już jakieś doświadczenie zdobyte w pracy, więc w Twoim wypadku studia zaoczne wystarczą.