_

Konwersja solidow z Pro-E WF2 do Catii v5R14

Forum poświęcone aplikacjom takim jak Inventor, Solid Edge, SolidWorks... czyli nowoczesnym narzędziom do modelowania.

Konwersja solidow z Pro-E WF2 do Catii v5R14

Postprzez PJ » gru 05, 2005 17:27

Przerabial juz ktos ? chodzi mi o solidy, oczywiscie do CATParta, w pelni parametryczne ...

ps chodzi mi tylko o konwersje po stronie Pro-E (export) a nie Catii (import, convert)

P.
PJ

Re: Konwersja solidow z Pro-E WF2 do Catii v5R14

Postprzez Artur_S » gru 10, 2005 21:58

Nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o Pro-E, ale podejrzewam, że nie będzie możliwe przeniesienie modelu bryłowego do Cati tak aby zachowac jego historię. Są to dwa różne programy. Ja borykam się z takim samym problemem tylko, że z SolidWorksa i Catii V4. Nawet z Catii V4 do V5 nie da się przeniesc modelu bryłowego z parametrami. Pozostaje droga przez formaty posrednie (np STEP, IGES). Istnieją też translatory, ale one raczej też nie przenoszą parametrów.
Art
Artur_S

Postprzez rafal » gru 10, 2005 23:48

"Nawet z Catii V4 do V5 nie da się przeniesc modelu bryłowego z parametrami"

? dlaczego, no moze nie dziala to w 100% i czasami nalezy pare rzeczy poprawic, ale sie da!

raf
rafal

Postprzez Artur_S » gru 11, 2005 16:26

Chodzi o to że nie ma bezpośredniej metody wczytania modelu z innego programu tak aby bryła byla z historią, bez używania modułów, które rozpoznają historię tworzenia bryły. Moduły te sprawdzają się z prostymi modelami, ale ze skomplikowanymi nie działają za dobrze. Mówiąc o skomplikowanych bryłach mam na myśli solidy, które w V4 zajmują ok 20-40MB. Jeżeli chodzi o przenoszenie modeli z Catii V4 do V5 to owszem da się je otworzyc i przeciągnąc do V5 ale będą bez historii. Dzieje się tak ponieważ każdy program ma swój format zapisu bryły i jej historii, a Catia V5 nie jest następną wersją V4 jak sugerują nazwy, tylko zupełnie nowym programem napisanym w innym jęzuku, korzystającym z innego jądra.

Art
Artur_S