_

Laptop pod Catie

Wszystko o działającym (lub nie) sprzęcie w pracy CAD-owca.

Laptop pod Catie

Postprzez Marek_pno » lis 03, 2014 22:13

Cześć.

Chciałem prosić o podpowiedzi w sprawie zakupu laptopa, ponieważ w tych sprawach jestem niestety laikiem, chciałem spytać czy dobrze rozumiem, co do czego służy w laptopie/pc z punktu widzenia osoby, którą interesuje głównie działanie w programie typu catia (obecnie 19):
-ramy - obsługiwania wielu programów jednocześnie.
-procesor - szybkość obliczanie danych.
- grafika - żeby kolory dobrze było widać? (ma to jakieś znaczenie dla np. catii?)
- dysk twardy - dużo miejsca = szybsze działanie systemu.

Jest jeszcze coś istotnego w laptopie do "szybkiego i płynnego" działania programów?

Laptopa mam zamiar głównie używać do programów typu CATIA, przy czym głównie będę tworzył mniej lub bardziej złożone produkty, natomiast raczej mniej będę liczył w mesie.

Jest taka możliwość, żeby laptop miał w pełni wymienne bebechy (jeden z wykładowców wspominał, że takie sprzęt jest użyteczny)? (możliwość w przyszłości dokupowania ram/ pamięci twardej/ wymiana procesora etc.)?

Jakie ma plusy laptop z wgranym system operacyjnym? Jako (jeszcze) student, przysługuje mi dostęp do darmowego windowsa itp.,więc nie wiem czy jest sens kupowanie lapka z wbudowany systemem.

Intelcore i3? i5? czy i7?

Chciałbym pracować na systemie windows 7 (8 wydawała mi się wolniejsza przy "klikaniu" w catii). Dobry pomysł?

Ewentualnie jest jakiś producent laptopów, którego polecacie? Oraz sklepy gdzie w razie problemów można uzyskać przyzwoitą pomoc techniczną? (Zakup laptopa z firmy hp ,w sieci firm "x kom" to dobry pomysł?).

Wreszcie na zakup planuje około 2000 (przy większych powiewach może do 3000zł).

Proszę o wyrozumiałe odpowiedzi,jakoś nigdy nie nadążałem zbytnio ,za myślą techniczną, a pieniądze też są dla mnie ważne(pewnie jak dla każdego). Mam nadzieję, że założenie tematu, ułatwi mi później wybór sprzętu.

laik Marek.
Marek_pno