_

Metodyka modelowania/zapisu 3d konstrukcji spawanych.

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Metodyka modelowania/zapisu 3d konstrukcji spawanych.

Postprzez szymoon_w » sie 07, 2017 11:16

Witam,
obecnie pracuję jako projektant wzornictwa, jestem po studiach inżynierskich, niestety podczas studiów nie pokazano nam metodyki projektowania dla poszczególnych technologii.
Pytanie trochę ogólne w jaki sposób tworzy się modele konstrukcji spawanych. (Nie chodzi mi o używanie modułów oprogramowaniu CAD 3d i podstawowe modelowanie bazujące na szkicu 3d)

Przykład projektu nad którym teraz pracuję.
Do konstrukcji z giętej rury mają być dospawane elementy jak na rys 2.

Czy powinno się model robić w złożeniu, czy jako jednolita bryła, a później w dokumentacji wykonawczej przedstawić element na osobnym pliku/rysunku ?

Proszę także o jakieś porady, których nie uczą, a są wykorzystywane w branży.

Pozdrawiam

rys 1
Screenshot_4.jpg

rys 2
Screenshot_1.jpg
szymoon_w

Re: Metodyka modelowania/zapisu 3d konstrukcji spawanych.

Postprzez gambolo » sie 07, 2017 22:16

Model możesz zrobić jako jedną bryłę a później podzielić na elementy. Złożenia powinny być budowane jako logiczne elementy występujące później w rzeczywistości np. pospawana rama jako jedno złożenie.
Dostaje teraz dużo modeli z inwentora z "zachodu" i to co tam wyprawiają inżynierowie to woła o pomstę do nieba.. zero logiki, ładu i składu..samo sprzątanie modeli zajmuje mi mnóstwo czasu :evil:
gambolo

Postprzez szymoon_w » sie 09, 2017 08:53

Dziękuje za odpowiedzi.