_

MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryzacji"

Rozmowy na różne bardziej lub mniej luźne tematy, nie związane z tematyką innych forów.

MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryzacji"

Postprzez stadrom » wrz 13, 2013 17:38

Witam!
Krótko. Chciałbym pracować w typowej branzy motoryzacyjnej na terenie Niemiec. Ale po kolei.
Moja sytuacja wygląda tak, że właśnie rozpoczynam studia na kierunku Mechanika i budowa maszyn na Politechnice Wrocławskiej. Przy rekrutacji nie brałem nawet pod uwagę innych uczelni, ponieważ jestem z Wrocławia. Byłem też pewien że MiBM jest taki sam na wszystkich uczelniach, a do tego PWR jest bardzo wysoko w różnych rankingach. Dopiero teraz przez wakacje trochę bardziej wglębiłem się w temat ewentualnej pracy po studiach i porównałem swój plan z planami innych uczelni.

Problem jest taki, że na mojej uczelni są trzy, a od mojego rocznika chyba nawet dwie specjalizacje i ogólnie rzecz biorąc studia skupiają się tylko na obrabiarkach itp. i mają mało wspólnego z typową motoryzacją. Jako alternatywe dla mojej sytuacji znalazłem SIMR jako wydział typowo motoryzacyjny, co zresztą widać po jego planie. Znajdują sie tam przedmioty o napędach, silnikach itp bez obrabiarek i jest o wiele więcej specjalizcji. Jednak wszyscy jednomyślnie mówią, że jest to jeden z najtrudniejszych wydziałów na PW, mało ludzi tam wytrzymuje i w sumie nie warto się AŻ tak żyłować aby to ukończyć. Bo niby nie ma żadnej różnicy potem co się kończyło.

Na jeszcze innych forach ludzie mówią, że specjalizacja też tak naprawde nic nie znaczy w kontekscie poźniejszej pracy. Ważny jest po prostu inzynier mechanik oraz własne umiejętności. I teraz jestem w kropce.

Nie ukrywam marzy mi się praca w jednym z niemieckich motoryzacyjnych gigantow. Praca związana z samochodami, projektowaniem ich.
I teraz nie wiem co robić. Wymyśliłem takie scenariusze:
1.Czy lepiej w mojej sytuacji po semestrze albo roku na PWr przenosić się na SIMR na PW? Żyłować sie z tym niby bardzo trudnym wydziałem oraz jakby nie patrząć z bardzo wysokimi kosztami utrzymania w Warszawie. Do tego jakis erazmus. Dla lepszych możliwości po studiach?

2.Ukończyć studia na PWr. Podczas studiów wyjechać na rok na erazmusa na jedna z lepszych niemieckich politechnik. Oraz w miare możliwości we własnych zakresie uzupełniac wiedze o te przedmioty których nie mam na swoim kierunku.

3.Ukończyć 1 stopien we Wrocławiu a na magisterke dopiero rozmyślać nad zmianami, czy to do Warszawy, czy moze nawet na jakąs niemiecką uczelnie?

Ponoć jezeli chodzi o polski rynek to obrabiarki są lepszą opcją, po SIMR w Polsce bracy praktycznie nie ma.

Jak to jest w końcu z tym? Czy te studia aż tak bardzo sie różnią i nalezy podjąc odpowiednie kroki z moimi oczekiwaniami?
Może mi to ktoś rozjaśnić dokładnie, bo już od czytania tych wszystkich tematów głowa boli.
Pozdro!
stadrom
 
Posty: 3
Dołączył(a): wrz 13, 2013 17:01

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez velaskez » wrz 13, 2013 19:41

Też studiuję na PWr i też na MBM, na W10. Przecież masz typowo motoryzacyjny kierunek prowadzony po angielsku: Automotive na II stopniu.

I co Ty byś chciał jeśli chodzi o pracę w 'typowej motoryzacji' za przedmioty specjalne...?
velaskez
 
Posty: 942
Dołączył(a): paź 05, 2011 23:22
Lokalizacja: UK

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez stadrom » wrz 13, 2013 20:01

No właśnie cały czas uważałem, ze MiBM to wszędzie to samo i można po tym robić różne rzeczy. Jednak jak sie przejrzy fora to wszędzie multum sprzecznych informacji. Jedni twiedzą, że specjalizacja jest mega ważna, a drudzy że nie bo i tak można potem robić wszystko co tylko może inz. mechanik. Sam nie wiem jak to jest w praktyce, posiłkuje sie tylko internetem bo jak pisałem dopiero co zaczynam swoją przygodę z uczelniami. Dlatego proszę o wypowiedzi ludzi ogarniętych w temacie jak to z tym jest.

Tutaj cytat znaleziony w sieci:
Będąc inż mechaniki i budowy maszyn możesz być projektantem, konstruktorem, obliczeniowcem, kreślarzem, itd. Sam musisz zdecydować kim chcesz być i wybrać odpowiednią specjalizację w trakcie studiów. Niestety tak jak już zostało napisane, jeżeli chcesz mieć coś wspólnego z motoryzacją to masz do wyboru jedną uczelnię(omijaj Wrocław, wiem z własnego doświadczenia, że tu wszystko opiera się na obrabiarkach).

Wracając jeszcze do przedmiotów. To różnica w planie jest dość istotna jak porównywalem PW z PWr po przeczytaniu powyższego.
No i teraz zacząłem sie zastanawiać czy po PWr się trochę nie rozczaruję w konkteksie pozniejszych możliwości pracy? Czy może jednak to nie ma takiego znaczenia i inż mechanik to inż mechanik obojętnie, którą uczelnie konczył!
stadrom
 
Posty: 3
Dołączył(a): wrz 13, 2013 17:01

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez velaskez » wrz 13, 2013 20:28

Zadałem pytanie, a Ty mi wysyłasz co ktoś napisał, nie odpowiadając na moje pytanie. Inżynier, choćby przyszły, musi być konkretny.

stadrom napisał(a):Tutaj cytat znaleziony w sieci:
Będąc inż mechaniki i budowy maszyn możesz być projektantem, konstruktorem, obliczeniowcem, kreślarzem, itd. Sam musisz zdecydować kim chcesz być i wybrać odpowiednią specjalizację w trakcie studiów. Niestety tak jak już zostało napisane, jeżeli chcesz mieć coś wspólnego z motoryzacją to masz do wyboru jedną uczelnię(omijaj Wrocław, wiem z własnego doświadczenia, że tu wszystko opiera się na obrabiarkach).


A w jakim przemyśle się nie opiera...

stadrom napisał(a):Wracając jeszcze do przedmiotów. To różnica w planie jest dość istotna jak porównywalem PW z PWr po przeczytaniu powyższego.


Przykłady różnic daj.

Moim zdaniem nie ważne gdzie pójdziesz. Mam kolegów, którzy byli dobrzy w tym co robili, budowali u nas Formułę Student, i pracują w firmach takich jak Bentley, Caterham czy Radical Motorsport. Liczy się to co będziesz robił poza tym co masz w planie studiów. To co tam jest to jest te 20-25h w tygodniu, nawet po dodaniu do tego nauki zostaje multum czasu. Od Ciebie zależy czy pójdziesz na browara, czy zajmiesz się czymś co Ci umożliwi lepszy start w przyszłość.
velaskez
 
Posty: 942
Dołączył(a): paź 05, 2011 23:22
Lokalizacja: UK

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez stadrom » wrz 13, 2013 20:46

No spoko po porównaniu przedmiotów podstawowych dla wszystkich specjalizacji:
1.na Pwr są a na PW nie ma:
-techniki wytwarzania-przeróbka plastyczna, spawalnictwo i obróbka ubytkowa
-tworztwa sztuczne
-maszyny technologiczne CNC i roboty
-zarządzanie w produkcji
-inżynieria pojazdów przemysłowych

2. na PW są a na PWr nie ma:
-napędy elektryczne
-podstway diagnostyki
-projektowanie napedów mechanicznych
-pomiary wielkosci dynamicznych
-technologia budowy maszyn
-maszyny robocze

Wiadomo jestem świadomy, że pewnie kilka przedmiotów nazywa sie całkowicie inaczej a w praktyce jest to to samo. Jednak mi zielonemu jeszcze w temacie w oczy rzuciły sie takie różnice.

No spoko wiem że głównym czynnikiem sukcesu jest własna mądra praca. Tylko zacząłem sie zastanawiać jak to jest z tymi specjalizacjami i roznymi uczelniami.
stadrom
 
Posty: 3
Dołączył(a): wrz 13, 2013 17:01

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez Rerg » wrz 14, 2013 11:06

Hej, Tylko jest jeden powód, abyś mógł rozpatrywać w pierwszej kolejności jaka politechnika. To sytuacja w której chciałbyś zostać naukowcem i poświęcić się pracy naukowej. Wtedy, rzeczywiście warto się skupić na tzw. prestiżowych politechnikach.
Natomiast, jeśli chcesz być inż. mech. Projektantem/Konstruktorem/Technologiem itp. to jaką politechnikę skończysz to sprawa, co najwyżej, trzeciorzędna. Co z tego, że skończysz PW czy Wr, jak w pracy nie będziesz dawał sobie rady? Myślisz, że będą Cię trzymać tylko z tego powodu, że udało ci się skończyć PW czy Wr? Ważne w przyszłej pracy inż. jest zdobycie doświadczenia już na studiach (np. staż), jakiś język i znajomość przyzwoita jednego z „czołowych” programów CAD. :)
Rerg
 
Posty: 192
Dołączył(a): lip 11, 2013 16:25

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez CFA » wrz 14, 2013 23:39

stadrom napisał(a): Tylko zacząłem sie zastanawiać jak to jest z tymi specjalizacjami i roznymi uczelniami.


Ogólnie to się pewnie za wiele nie zmieniło - pewnie przybyło kilka nowych kierunków, ale daaaawno temu na PWr specjalizacje w IKEM były podobne (pojazdy lądowe, maszyny robocze ciężkie i górnicze), ale i tak nie wynikało z tego nic szczególnego.
Szkoła ta dawała solidne podstawy i każdy średniorozgarnięty mógł się łatwo przekwalifikować. Ja zaraz po skończeniu studiów byłem konstruktorem od samochodów, potem od pomp i sprężarek a obecnie zajmuję się produkcją (obróbka skrawaniem) choć kończąc studia nie odróżniałem frezarki od wiertarki. Tak więc nie ważne co skończysz, ważne czy znasz język i jeśli poważnie myślisz o branży automotive w Niemczech to język niemiecki a nie angielski i czy masz głowę na karku. Jeśli radzisz sobie z konstruowaniem, masz pojęcie ogólne o technologii i znasz język, to możesz mieć skończone cokolwiek.
CFA
 
Posty: 173
Dołączył(a): lis 16, 2009 23:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: MiBM - PWr czy PW |praca w Niemczech w "typowej motoryza

Postprzez mireklakowski22 » wrz 30, 2013 16:39

velaskez napisał(a):Też studiuję na PWr i też na MBM, na W10. Przecież masz typowo motoryzacyjny kierunek prowadzony po angielsku: Automotive na II stopniu.

I co Ty byś chciał jeśli chodzi o pracę w 'typowej motoryzacji' za przedmioty specjalne...?


Ja mam tak samo studiuję na PWr i tak samo mam MBM. Ten kierunek jest idealny, jak ktoś kocha motoryzację to jest to dla niego. A co do przedmiotów to te najważniejsze są i to jest dla mnie wystarczające.
mireklakowski22
 
Posty: 3
Dołączył(a): wrz 13, 2013 04:01


Powrót do Off topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników