_

[Fusion360] Modelowanie butelki

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

[Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez everyend » wrz 05, 2017 16:34

Witam,

próbuję modelować butelkę i napotkałem następujący problem:

Obrazek

Gdy próbuję zaznaczyć Rail2 (po prawej stronie) dostaję ostrzeżenie:
Obrazek

Przyznam, że nie bardzo potrafię sobie z tym poradzić z tym konkretnie błędem. Może ma ktoś doświadczenie jak coś takiego rozwiązać?

z góry dziękuję za pomoc
everyend
 
Posty: 6
Dołączył(a): wrz 05, 2017 16:16

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez akor » wrz 05, 2017 21:14

Tak na zupełnie chłopski, zdrowy rozum.
Programu nie znam, ale gdybym nim (programem) był też chyba nie wiedziałbym co z tym zrobić.
Wg mnie, vide obrazek poniżej, u Ciebie jest sytuacja 1, jak będzie 2 lub 3 to program sobie poradzi.
1.jpg

akor
akor
 
Posty: 485
Dołączył(a): cze 25, 2010 21:17

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez everyend » wrz 06, 2017 09:38

Wydaje mi się, że u mnie jest ok.

Obrazek

Jak zaznaczam Rails z lewej, to się zaznacza.

Obrazek

Jak z prawej (ale z lewej nie), to też.

Obrazek

A jak próbuje oba, to wywala błąd.
everyend
 
Posty: 6
Dołączył(a): wrz 05, 2017 16:16

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez akor » wrz 06, 2017 10:30

No rzeczywiście, wydaje się że jest Ok.
Jedyne co przychodzi mi do głowy, ale nie wiem czy możliwe do zrealizowania w F360 to połączenie, dodanie tego co uzyskałeś w pierwszym i drugim kroku. Gdyby to były bryły 3D to pewnie nie byłoby problemu, ale podejrzewam, że to siatki lub powierzchnie.

owocnej pracy
pozdrawiam
akor
akor
 
Posty: 485
Dołączył(a): cze 25, 2010 21:17

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez everyend » wrz 06, 2017 11:20

Dzięki mimo wszystko, będę próbował i szukał dalej :)
everyend
 
Posty: 6
Dołączył(a): wrz 05, 2017 16:16

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez michallach » wrz 06, 2017 12:43

Pomimo tego dziwnego komunikatu, powinno się udać. Musisz mieć jakiś błąd w szkicach. Mogę na to zerknąć ale musisz przesłać plik f3d z modelem. Na razie krótki filmik:
http://autode.sk/2xakCPf
michallach
 
Posty: 59
Dołączył(a): lut 01, 2014 11:08

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez everyend » wrz 06, 2017 17:07

Dzięki wielkie :) Czyli coś źle robię. Najpierw spróbuję sam, a gdyby mi się nie udało to podeślę plik.
everyend
 
Posty: 6
Dołączył(a): wrz 05, 2017 16:16

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez everyend » wrz 06, 2017 22:53

Hmm jak zrobiłem w ramach testu na innej bryle, to wszystko wychodzi pięknie. Ale jak próbuję na swoim modelu, to znowu nie wychodzi. Mógłbyś sprawdzić w wolnej chwili, co namieszałem? Bardzo dziękuję.
Załączniki
domestos v1.zip
(521.09 KiB) Pobrane 5 razy
everyend
 
Posty: 6
Dołączył(a): wrz 05, 2017 16:16

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez michallach » wrz 07, 2017 13:45

Przede wszystkim masz problem z symetrią i to powoduje że nie można wykonać loftu, jak znajdę chwilę to nagram jak to poprawić
michallach
 
Posty: 59
Dołączył(a): lut 01, 2014 11:08

Re: [Fusion360] Modelowanie butelki

Postprzez michallach » wrz 08, 2017 11:32

Pierwszy filmik pokazuje szybkie rozwiązanie:
http://autode.sk/2xcDqNC
Problemem jest brak symetrii, zamiast narzędzia Project powinieneś użyć Intersection. Ja w tym filmiku "podczepiłem" splajny bezpośrednio do bryły. Loft zadziałał, ale te splajny są teraz nie płaskie, a trójwymiarowe (czyli butelka nie jest symetryczna).
Drugi filmik jest dłuższy i próbuję w nim naprawić symetrię i inne błędy:
http://autode.sk/2xctJi9
Ten filmik też wymaga komentarza. Pierwsze co robię to edytuje szkic z górnymi splajnami i usuwam linie po Project i próbuję zrobić Intersection ale nie całego obiektu a tylko jednej powierzchni. Gdyby obiekt był symetryczny to otrzymałbym dwie linie a jest jedna.
W twoim projekcie są też inne błędy. Usunąłeś plany na których skonstruowałeś dwa szkice (żółte ostrzeżenia). Nigdy tego nie rób.
W twoich szkicach brakuje symetrii. Wyglądają tak jakbyś już użył narzędzi symetrii (np. mirror) ale potem usunął linie służące za osie symetrii. Czemu je usuwasz????
Projekt który wiesz że będzie symetryczny musisz jako taki budować. W szkicach musisz nadawać więzy geometryczne, w tym wypadku symetrię, ale też więzy horyzontalne i wertykalne dla osi symetrii.
Na ostatnim filmiku naprawiłem twój model, ale myślę że powinieneś go narysować jeszcze raz.
Tym razem zbuduj go w skali 1:1 i zawsze tak rób. Profile które teraz składają się z czterech symetrycznych splajnów, zbuduj jako jeden zamknięty. Nie baw się w dostosowywanie kształtu za pomocą Tangent Handles, ale nadaj więzy symetrii kolejnym punktom na zamkniętym splajnie i przesuwaj punkty aż osiągniesz pożądany kształt.
Splajny na górze narysuj jako tylko dwa punkty i dodaj więz styczności, kształt powinien być ok, ewentualnie w tym przypadku pobaw się Tangent Handles.
michallach
 
Posty: 59
Dołączył(a): lut 01, 2014 11:08

Następna strona

Powrót do Pytania studentów, laików i początkujących

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników