_

Najpierw studia potem praca jako konstruktor CAD

Rozmowy na różne bardziej lub mniej luźne tematy, nie związane z tematyką innych forów.

Najpierw studia potem praca jako konstruktor CAD

Postprzez adam78 » gru 07, 2010 12:00

Witam ! Na początku chciałbym się przedstawić. Mam na imię Adam i mam 32 lata. Z zawodu jestem nauczycielem ale straciłem pracę i muszę zmienić zawód. Nie zrozumcie mnie źle i nie myślcie że "padło" akurat na konstruktora CAD - to nie jest tak. Jakieś 3 lata temu miałem szkolenie z Catii v5, bardzo mi się spodobało i chcę rozpocząć studia które umożliwią mi pracę w takich właśnie programach jak Catia, Autocad, Solidworki itp.
Moje pytanie dotyczyć wyboru studiów, jaki musi być to kierunek, jaka specjalizacja, bo rozumiem, żeby zostać konstruktorem muszę mieć minimum inżyniera i skończyć politechnikę? Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozdrawiam
adam78

Re: Najpierw studia potem praca jako konstruktor CAD

Postprzez MYCA » gru 07, 2010 14:14

:D Witam,

a powiedz, naprawiles/wymysliles/zbudowales juz w zyciu cos tam... powiedzmy chocby regal,wieszak albo polke. Bo obsluga CAD to jedno a konstruowanie to drugie. Jest jeszcze droga posrednia - gosciu, co odmalowuje odreczne szkice. Kiedys to byl tzw. kreslarz. Ale w czasach oszczednosci wymiera pomalu.

Pozdr. :) tomek
------------------

Pozdr. :D tomek
MYCA

Postprzez bildder » gru 07, 2010 14:52

Nie ma studiow z nauki programu - to tylko dodatek i to nie wszedzie traktowany powaznie (ale osobiscie mysle, ze dzis bez zjajomisci CAD sie nie obejdzie). Wiec zgadzam sie z Myca - do tego trzeba miec troche zamilowanie, bo jak inaczej sobie wyobrazasz, ze skonczysz studia za 5 lat majac to prawie pod 40-tke. A gdzie doswiadczenie itd? To nie chodzi o to zeby znac program, tylko zeby umiec go wykorzystac w konkretnej sprawie.