_

Nastran in CAD Inventor siatka błąd

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Nastran in CAD Inventor siatka błąd

Postprzez lukasz4 » gru 18, 2018 01:59

Witam,

pierwszy raz piszę na forum, zatem z góry przepraszam za ewentualne nieprawidłowości.
jestem studentem i do pracy dyplomowej potrzebne mi obliczenia wytrzymałościowe niewielkiej ramki. W tym celu zainstalowałem Invetora oraz Nastran in CAD. Zamodelowałem ramkę która w założeniu ma być pospawana, spoiny też zrobiłem, ogólnie cała ramka jest zrobiona jako konstrukcja spawana. W następnej kolejności przeniosłem projekt do środowiska Nastran in CAD, nadałem właściwości materiału i chciałem utworzyć siatkę obliczeniową. Ustawiłem agregacje siatki na poziomie 3,7mm dla profili ramki oraz 1,5 mm dla spoin. W czasie tworzenia siatki wyskoczył komunikat "mesh failed" . Po zakończeniu siatka dla profili była ok, natomiast na spoinach zaistniała dziwna rzecz którą pokazałem na dodanych zdjęciach.
Może ktoś z Państwa wie, dlaczego tak się dzieje i co jest przyczyną ... dziwnego zachowania programu
Załączniki
5.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
4.jpg
lukasz4

Re: Nastran in CAD Inventor siatka błąd

Postprzez NewJoker » gru 18, 2018 09:32

Nie korzystam z Nastran In-CAD, ale generalnie spoiny się prawie zawsze pomija w analizach. Nawet jeśli są konieczne w modelu 3D to wyłącza się je z analizy. A to dlatego, że spaw zazwyczaj wytrzyma więcej niż reszta konstrukcji. Oczywiście są wyjątki - spoiny uwzględnia się gdy interesują nas naprężenia w nich pod kątem zmęczenia.

Jeśli już chcesz liczyć ze spawami to musiałbyś lokalnie zagęścić ich siatkę.
NewJoker

Re: Nastran in CAD Inventor siatka błąd

Postprzez lukasz4 » gru 20, 2018 01:42

Dziękuję za odpowiedz, prawdopodobnie będę musiał spoiny i fazy usunąć, wtedy problem się rozwiąże.
Może jednak ktoś jeszcze ma pomysł dlaczego tak się dzieje ?
lukasz4