_

Ploter HP T830 24" problemy z wydrukiem i z reklamacją

Wszystko o działającym (lub nie) sprzęcie w pracy CAD-owca.

Ploter HP T830 24" problemy z wydrukiem i z reklamacją

Postprzez kamik » sie 16, 2018 21:32

Cześć,
witam forumowiczów,

Chciałbym poprosić o pomoc - o ile ktoś słyszał o podobnych sytuacjach bądź wie co zrobić.

Pod koniec zeszłego roku kupiłem wchodzący na rynek ploter Hewett Packard T830 w wersji 24-calowej, czyli takiego mniejszego brata T830 36", i niestety wdepnąłem na minę.
Ploter - naszym zdaniem wypracowanym po miesiącach walk - ma problem ze sterownikami, bądź z gospodarowaniem pamięcią. Bądź z obiema rzeczami na raz. Wygląda na niedopracowany produkt. Od początku nie działa też skanowanie do folderu sieciowego - serwis przyznał się do tego, powiedzieli że to będzie poprawione, mija powoli rok, i nie jest. Kupiłem po dodatkowym pen-drivie na biurko w firmie, i tak się ratujemy.

Dużo poważniejsza sprawa wygląda z wydrukami, drukarka nie radzi sobie kompletnie z wydrukiem z AutoCAD, a często także z PDF. Helpdesk oraz wezwany serwis szukały winy we wszystkim, tylko nie w ploterze. Zła jest podobno sieć, komputery, sam AutoCAD, Windows, no co tam jeszcze. Oczywiście WSZYSTKIE inne sprzęty w firmie (w tym laser HP na A4) działają prawidłowo. Jako "rozwiązanie" polecili KAŻDY rysunek drukować z CADa do PDFa, potem ustawiać jeszcze każdorazowo parametry we właściwościach wydruku (typu "wysyłaj jako mapę bitową", czy zmniejszanie rozdzielczości rysunku) i puszczać na ploter. Zostałem też poinformowany, że zakupiłem prosty model za 10 tys. złotych, a są modele i za 30-50 tysięcy, więc nie powinienem się dziwić, że drukarka nie drukuje "skomplikowanych" rysunków. Co jest żenujące, ponieważ nie wychodzą z niej proste profile sieci, czyli czarno-białe wektorowe rysunki o długości około 1,5m, bądź mniejsze kolorowe.

Na konkretną odpowiedź po wysłaniu reklamacji czekałem około dwóch miesięcy, po których otrzymałem lakonicznego maila, że HP uznało że problem leży po stronie aplikacji AutoCAD, więc reklamacja zostaje zamknięta. Przy czym drukarka nie drukuje także PDF z poziomu Windows... Jestem szczerze mówiąc zszokowany ignorancją serwisu, i całą sytuacją. Dwa miesiące i nawet chyba nikt nie przeczytał całej reklamacji...
Zaraz po zakupie zaopatrzyłem się w komplet atramentów + zapas, za około 2000zł. Drukarka marnuje na oko 1/4 zasobów (teraz kiedy już wiemy że z AutoCADa się nie da, drukujemy na dwa razy poprzez PDF, ale też nigdy nie wiadomo co wyjdzie a co nie), tzn, np. drukuje kawałek rysunku a potem wypluwa resztę pustego papieru, bądź nie drukuje niektórych szczegółów, bądź psuje wydruki na wieeeele różnych sposobów, przez co kolejne metry kwadratowe papieru lecą do kosza.

HP zdaje się usilnie nie dostrzegać problemu. Serwisant podczas wizyty przyznał mi rację mówiąc, że w HP wiedzą że te problemy występują, po czym pod koniec - a nie udało mu się naprawić sprzętu (bo jak stwierdził sprzęt technicznie jest sprawny) podsunął mi do podpisania protokół, że sprawa została rozwiązana.
Sprzedawca plotera, firma Procad, odcięła się od sprawy, mówiąc żebym reklamował w HP.
AutoDesk też nie widzi problemu, także uważa że problem leży po stronie HP.
Sytuacja jest zła. Nigdy bym nie przypuszczał że po tak długim czasie proszenia się HP pomoc, widzę tendencję do zamiecenia wszystkiego pod dywan, wszak niedługo minie rok i gwarancja przepadnie (zakup oczywiście na firmę).

Proszę o pomoc. Więcej nie piszę a zaręczam, że opisałem nasze męczarnie w wielkim skrócie.
kamik
 
Posty: 3
Dołączył(a): sie 16, 2018 21:00

Re: Ploter HP T830 24" problemy z wydrukiem i z reklamacją

Postprzez lokko-1 » sie 20, 2018 15:26

To temat nie na to forum. Skorzystaj z pomocy prawnika zanim minie gwarancja lub przynajmniej zapytaj o pomoc na https://forumprawne.org.
Chodź ja zacząłbym od prawnika - wiadomo: czas leci, gwarancja mija.
lokko-1
 
Posty: 74
Dołączył(a): mar 20, 2015 11:57

Re: Ploter HP T830 24" problemy z wydrukiem i z reklamacją

Postprzez kamik » sie 20, 2018 21:38

Dzięki.
Oczywiście chodziło mi też żeby opisać problem i zapytać, czy są tu jacyś użytkownicy którzy mieli podobny problem z ploterem HP, bądź innym.
I czy jest to jakoś do załatwienia. Nam się do tej pory nie udało.
kamik
 
Posty: 3
Dołączył(a): sie 16, 2018 21:00

Re: Ploter HP T830 24" problemy z wydrukiem i z reklamacją

Postprzez MaciejB. » sie 20, 2018 23:43

Witam

Nie mam tego modelu drukarki, ale mieliśmy kiedyś produkt HP może coś pomoże.

Czy ta drukarka ma wbudowany printserwer i czy ma prawidłowo przypisany numer IP wewnątrz sieci.
Mieliśmy drukarkę niby sieciową, ale nie działała polecenia drukowania z dowolnego komputera podłączonego do sieci, okazało się działa gdy ta drukarka jest podłączona bezpośrednio do innego komputera ( dwie karty sieciowe) i jest ona udostępniona w sieci.

Problem z PDF - spotykam się dość często, że same PDF są regenerowane w różnych opcjach (wersjach) i napisy to albo wcina albo są inną czcionką - wg moich doświadczeń - ja używam ghostscript, unikam sterownika adobe do PDF

Skanowanie do folderu sieciowego, tutaj największy problem to błędnie zdefiniowany port drukarki i źle zainstalowany sterownik Twain, czasami użytkownicy nie mają pełnych praw admina - aplikacja uruchamiająca skanowanie nie może połączyć się z użytkownikiem bo nie jest uruchomiona inna aplikacja do ustawień użytkownika na komputerze lokalnym - czasami trzeba potwierdzić działanie aplikacji po kliknięciu przycisku skanuj na urządzeniu - niestety trzeba się nachodzić.

Ja bym sprawdził - konfigurację sieci, wpisanie do sieci MAC adresów i stałych IP, czasami są jaja jak użytkownik podpina się do wifi telefonem do sieci i kończy się pula adresów. Niby błaha sprawa, ale kable z izolacją kat 6 i cały osprzęt- lepiej zastosować jeśli gdzieś w pobliżu są urządzenia mogące zakłócać działanie.

P.S. Raczej HP nie wypuściło by tak zje...banego produktu na rynek. ;)

MaciejB.
Nikt nie każe pracować ciężko, wystarczy mądrze.- Gregory House
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. - Albert Einstein
Avatar użytkownika
MaciejB.
 
Posty: 122
Dołączył(a): paź 01, 2005 12:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Ploter HP T830 24" problemy z wydrukiem i z reklamacją

Postprzez kamik » sie 27, 2018 21:55

A jednak wypuściło.

Nie piszę tego dlatego że jestem sfrustrowanym nieogarem komputerowym, tylko dlatego że:
- przeleciałem z helpdeskiem wszystkie ich pomysły i rady
- miałem wizytę ponoć jednego z najlepszych serwisantów HP w Polsce
- ze skanowaniem i drukowaniem męczył się mój nadworny informatyk, który wie dużo więcej niż ja
- szukałem pomocy w AutoDesku

... i nikt nie jest w stanie ustawić sprzętu tak, żeby po prostu działał.

Mimo to dziękuję za sugestie, kopiuję wszystko i przestudiujemy wraz z informatykiem.
kamik
 
Posty: 3
Dołączył(a): sie 16, 2018 21:00


Powrót do Hardware

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron