_

Poleasingowy DELL

Wszystko o działającym (lub nie) sprzęcie w pracy CAD-owca.

Poleasingowy DELL

Postprzez harris » lip 23, 2015 10:09

Witam!
Z budżetem ~2500 pln szukam poleasingowej stacji Dell. Przeznaczenie do CAD (Pro/E, NX, inventor) + nauka MESu i MSC ADAMS. Znalazłem kilka ofert:
1. Dell T3500: CPU 1xIntel Xeon W3565, RAM 12 GB, GPU QUADRO 4000, HDD 2x250Gb; cena 2900 pln
2. Dell T3500: CPU 1X HEXA X5650 2.66ghz, RAM 8GB RAM DDR3, GPU Quadro 4000 2GB 256BIT, HDD 160GB + SSD 120 GB; cena 2800
3. Dell T3500: Intel Xeon Hexa Core X5650, GPU Quadro 2000 1024 MB, RAM 8 GB, 500 GB S.ATA + dokupienie dysku SSD, cena 1900 pln (reszta budżetu na dokup ramu)

Czy któraś z ofert jest zdecydowanie lepsza. Ewentualnie czy szukać dalej i na co zwrócić uwagę?
Za wszelkie porady będę wdzięczny bo w sferze hardwaru jestem zielony.
RLRRLRLL
harris

Re: Poleasingowy DELL

Postprzez infinitywaves » lip 23, 2015 20:24

Witam,

CPU http://ark.intel.com/pl/compare/47922,39721 no.2 i no.3 zjedzą wydajnością ten pierwszy - po warunkiem aplikacji wielowątkowych ale nawet gdyby nie to X560 ma 12MB cache.

RAM
jest tani tak więc warto zrobić z 8GB np 16GB to drobiazg natomiast 12GB oznacza że wepchnęli tam co bądź czyli asymetrycznie 4+8GB - działać będzie działo ale logiki w tym brak.

HDD 160GB to musi być jakiś zabytek, pytanie o bad sektory oraz jak długo to to pociągnie, proponuje podanie modelu a po zakupie wnikliwy test powierzchni, lub zakup bez i za 230pln dokupienie nowego 1TB, 7200RPM, 64MB cache.

SSD musisz mieć podany konkretny model gdyż są szybkie i takie co tylko są ;-] pytanie jaki? Druga kwestia to poproś o wyniki testu gdyż SSD ma swoją żywotność i pytanie czy to nowy SSD czy taki na granicy wypalenia komórek pamięci.