_

[ANSYS Workbench] Pomysl na projekt CFD

Forum o CAE.

[ANSYS Workbench] Pomysl na projekt CFD

Postprzez Zzix » lis 29, 2016 15:17

Witam,

Jestem studentką i poszukuję pomysłu na projekt na studia w ramach przedmiotu Computational Fluid Dynamics. Na zajeciach pracowalismy w programie ANSYS Workbench 16.2 w module CFX.

Nie chcę czegos zbyt banalnego, czysto teoretycznego, z drugiej jednak strony nie przerabialismy skomplikowanych przykladow i obawiam sie ze te wszystkie widowiskowe przyklady widziane w internecie, przerastaja moje umiejetnosci.

Prowadzacy mowil ze najlepiej jakby problem byl dwuwymiarowy (przeplyw w trzecim wymiarze nieistotny lub = 0 ). Czy przychodzi Wam na mysl cos ciekawego? Mowiac ciekawego mam na mysli praktycznego. Cos co wystepuje w rzeczywistosci i moze (?) mozna by porownac wyniki z eksperymentalnymi?

Pozdrawiam :D
Zzix

Re: [ANSYS Workbench] Pomysl na projekt CFD

Postprzez velaskez » lis 30, 2016 15:24

Zabierasz się trochę od d**y strony jak chcesz porównać wyniki z eksperymentalnymi musisz mieć te wyniki najpierw. Jaki eksperyment możesz fizycznie przeprowadzić?
velaskez

Postprzez Stahlmann » lis 30, 2016 18:12

a tak z ciekawości to jaka to uczelnia, że budowa maszyn (czy pokrewny kierunek) jest prowadzony po angielsku?
Stahlmann

Postprzez Piotrek_Zet » lis 30, 2016 20:01

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad problemem, do którego można podejść na 3 sposoby: numeryczny (CFD), doświadczalny i analityczny (opływ walca kołowego, obliczenie strat ciśnienia w rurociągu, pewnie coś jeszcze by się znalazło) - masz fajne porównanie, można nawet prostą inżynierkę napisać ;)

Pozdrawiam,
Piotr
Piotrek_Zet

Postprzez Zzix » gru 01, 2016 09:11

velaskez napisał(a):Zabierasz się trochę od d**y strony jak chcesz porównać wyniki z eksperymentalnymi musisz mieć te wyniki najpierw. Jaki eksperyment możesz fizycznie przeprowadzić?