_

Programowanie obrabiarek CNC - nauka/literatura

Wszystko o wytwarzaniu wyrobów.

Programowanie obrabiarek CNC - nauka/literatura

Postprzez kulbik91 » lip 30, 2018 07:28

Witam,
Jestem inżynierem mechanikiem, na co dzień pracuję w środowisku CAD (Solidworks), a teraz chciałbym nauczyć się programowania maszyn CNC. Kolega kupił maszynę (frezarkę) i w grę wchodzi dodatkowa fucha by mu programować to urządzenie. Patrzyłem na kursy, ale w moim regionie nie jest ich wiele i są dość drogie.

- Jak najlepiej się tego nauczyć? Rozumiem, że musiałbym nauczyć się oprogramowania CAM, ale co jeszcze?
- Jakie portale w internecie polecilibyście do nauki?
- Jakie książki są dostępne na rynku, które pomogłyby mi w tej kwestii?
- Jeśli zdecydowałbym się na jakieś oprogramowanie CAM to jak wygląda sprawa z postprocesorami?

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :)
kulbik91

Re: Programowanie obrabiarek CNC - nauka/literatura

Postprzez NewJoker » lip 30, 2018 08:01

W kwestii książek polecam:

- „Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie” Kosmol
- „Programowanie obrabiarek NC/CNC” Grzesik
- „Obsługa i programowanie obrabiarek CNC. Podręcznik operatora” Habrat

No i książki do wybranego oprogramowania. Np. podręcznik do EdgeCAM reklamowany na tej stronie.

Z portali zajrzyj na forum cnc.info.pl
NewJoker

Re: Programowanie obrabiarek CNC - nauka/literatura

Postprzez witek12 » lip 30, 2018 14:12

Witam,

musisz dowiedzieć się, programowanie ma być z poziomu pulpitu maszyny czy z Cam'a,

- jak tak to będzie z poziomu pulpitu to niestety musisz nauczyć się pisać programy do obróbki w G-code pod konkretne sterowanie maszyny. Dobrać odpowiednie parametry obróbki do danego rodzaju materiału (stal, kwasiak, aluminium itd.), dobrać odpowiednie narzędzia do wykonania detalu. Następnie musisz wiedzieć jak ma być zamocowany detal. Bez doświadczenia przy maszynie to będzie Ci ciężko (potrzebna tu jest praktyka przy obsłudze, a potem programowanie).