_

Przerabianie linii w prostokąt

Forum poświęcone flagowemu produktowi oraz aplikacjom pochodnym Autodesku. To jedyne forum mające w tytule nazwę programu, a to ze względu na jego olbrzymią popularność w Polsce. Można tutaj umieszczać również posty z ogólnie pojętej tematyki "Kreślarskie 2D".

Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez MS_MS » lut 21, 2018 06:46

Witam.
Potrzebuję lispa do przekształcenia linii/polilinii3D w prostokąt (polilinię 3D) o zadanej szerokości X tak, że bazowa linia będzie w środku. Mam dużo różnych takich linii i rysowanie tego ręcznie zajęło by dużo czasu.
Załączniki
1.png
1.png (3.77 KiB) Przeglądane 431 razy
MS_MS
 
Posty: 13
Dołączył(a): wrz 24, 2017 11:42

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez kojacek » lut 21, 2018 09:34

MS_MS napisał(a):Witam.
Potrzebuję lispa do przekształcenia linii/polilinii3D w prostokąt (polilinię 3D) o zadanej szerokości X tak, że bazowa linia będzie w środku. Mam dużo różnych takich linii i rysowanie tego ręcznie zajęło by dużo czasu.


Pytania:
1] Linie rozumiem, ale polininie 3D zawsze jednosegmentowe?
2] polilinia 3D w przestrzeni (inna Z początki i końca) czy zawsze na płaszczyźnie w globalnym układzie?
3] Zadana szerokość jest globalna (dla wszystkich) czy różna?
Avatar użytkownika
kojacek
 
Posty: 5447
Dołączył(a): paź 03, 2005 20:17

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez MS_MS » lut 21, 2018 15:20

Odp1) 99% z nich jest jedno segmentowe
Odp2) Tak, obiekt jest w 3D
Odp3) Jest różna

Dla ustalenia uwagi można przyjąć, że każdy element jest inny. Szerokość X można powiedzieć jest stała jedynie dla niewielkich sekcji, np. 20 elementów.
MS_MS
 
Posty: 13
Dołączył(a): wrz 24, 2017 11:42

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez kojacek » lut 21, 2018 15:25

MS_MS napisał(a):Odp1) 99% z nich jest jedno segmentowe
Odp2) Tak, obiekt jest w 3D
Odp3) Jest różna

Dla ustalenia uwagi można przyjąć, że każdy element jest inny. Szerokość X można powiedzieć jest stała jedynie dla niewielkich sekcji, np. 20 elementów.


Zatem w:
1] W grę wchodzi tylko te 99%
2] Prostokąt ma być też w 3D :?: , czyli polilinia 3D zawsze
3] Klikanie w każdy obiekt i podanie szerokości :?:
Avatar użytkownika
kojacek
 
Posty: 5447
Dołączył(a): paź 03, 2005 20:17

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez MS_MS » lut 21, 2018 15:39

Odp1) Super
Odp2) Tak
Odp3) Może być. Lub zaznaczyć kilka o tej samej szerokości X
MS_MS
 
Posty: 13
Dołączył(a): wrz 24, 2017 11:42

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez andkal » lut 22, 2018 20:53

Jak powinien być ułożony prostokąt względem pierwotnej linii / segmentu? Jest nieskonczenie wiele kątów w przestrzeni 3d pod jakim moze byc obrocony względem osi którą jest linia
www.autolisps.blogspot.com - Lisp routines for Autocad and Autocad MEP
andkal
 
Posty: 22
Dołączył(a): paź 01, 2017 22:10
Lokalizacja: Kraków

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez kojacek » lut 22, 2018 21:11

andkal napisał(a):Jak powinien być ułożony prostokąt względem pierwotnej linii / segmentu? Jest nieskonczenie wiele kątów w przestrzeni 3d pod jakim moze byc obrocony względem osi którą jest linia


W rzeczywistości (prawdopodobnie) chodzi o ten jeden. Linia ma w DXF kod 210, to tzw. kierunek wyciągania. Na normalnej płaszczyźnie X0Y, określa kierunek wyciągania w osi Z (tzw grubość). To w przestrzeni 3D, to jasno określa położenie (ów kąt - jedyny) linii (i ogólnie innych obiektów). Płaszczyzna na której będzie leżał prostokąt będzie prostopadła do kąta określonego przez wektor DXF210.
Avatar użytkownika
kojacek
 
Posty: 5447
Dołączył(a): paź 03, 2005 20:17

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez MS_MS » lut 23, 2018 16:05

Ja sobie to wyobrażam jako offset w lewo i w prawo o wartość X/2 a potem połączenie przesunięć i ewentualnie usunięcie linii bazowej
MS_MS
 
Posty: 13
Dołączył(a): wrz 24, 2017 11:42

Re: Przerabianie linii w prostokąt

Postprzez kojacek » lut 23, 2018 20:37

MS_MS napisał(a):Ja sobie to wyobrażam jako offset w lewo i w prawo o wartość X/2 a potem połączenie przesunięć i ewentualnie usunięcie linii bazowej

To jest dokładnie to co mówię. Odsunięcie linii realizowane jest na płaszczyźnie prostopadłej do wektora określonego w kodzie 210 DXF obiektu.
Avatar użytkownika
kojacek
 
Posty: 5447
Dołączył(a): paź 03, 2005 20:17


Powrót do AutoCAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników