_

Pytanie odnośnie książki

Zagadnienia inżynierskie: problemy w oderwaniu od konkretnej aplikacji.

Pytanie odnośnie książki

Postprzez filip006 » kwi 01, 2019 16:08

Witam, na początku chciałbym powiedzieć, że jestem samoukiem, który chce zwiększyć swoją wiedzę na temat budowy maszyn. Nie jestem żadnym studentem, lecz tylko absolwentem technikum ( i to informatycznego). W poszukiwaniu lektury natknąłem się na dzieła czterech autorów: Dietricha, Osińskiego, Korewy i Chomczyka. Jak o książkach 3 pierwszych panów znalazłem wypowiedzi, tak na temat Chomczyka nic nie przeczytałem. Która z tych książek będzie najodpowiedniejsza? Z góry dziękuje za odpowiedź
filip006

Re: Pytanie odnośnie książki

Postprzez NewJoker » kwi 01, 2019 16:43

Podręcznik do PKM Chomczyka jest raczej mało znany, stąd ciężko znaleźć opinie na jego temat. Pozostali autorzy to rzeczywiście klasyka. Zwłaszcza Dietricha i Osińskiego mogę z czystym sumieniem polecić. Dla początkujących dobry jest też podręcznik „Części maszyn” Rutkowskiego. Jednak najlepsza zdaniem wielu (w tym i moim) książka do podstaw konstrukcji maszyn jest autorstwa Kurmaza. Różne tytuły w zależności od wydania, ale łatwo znajdziesz.
NewJoker

Postprzez filip006 » kwi 01, 2019 18:34

Chyba jestem nie najinteligientniejszy, bo za nic nie mogę znaleźć tej książki p.Kurmaza. Jaką mógłbyś mi polecić zamiast niej?
Chyba że w najnowszym wydaniu książka ma tytuł PROJEKTOWANIE WĘZŁÓW I CZĘŚCI MASZYN
filip006

Postprzez NewJoker » kwi 01, 2019 19:45

Najnowsze są "Podstawy konstruowania węzłów i części maszyn", natomiast poprzednie wydanie to "Projektowanie węzłów i części maszyn". Naprawdę bardzo polecam. W pdf też znajdziesz w razie czego.
NewJoker

Postprzez filip006 » kwi 01, 2019 20:06

Super, wielkie dzięki i pozdrawiam, temat do zamknięcia
filip006

Postprzez cordem » kwi 02, 2019 11:01

Dorzuć do tego W. Siuta "Mechanika Techniczna".
Powinien uzupełnić to czego nie znajdziesz w książkach do PKM a nie jest opisane, gdyż