_

[Inventor 2018] Realistyczny gwint

Forum poświęcone aplikacjom takim jak Inventor, Solid Edge, SolidWorks... czyli nowoczesnym narzędziom do modelowania.

[Inventor 2018] Realistyczny gwint

Postprzez walter » paź 01, 2017 13:22

Witam, chciałem się zapytać o porady w jaki sposób można by zamodelować realistyczny gwint w Inventorze. I chodzi mi o zamodelowanie ręczne, gdyż gwint jest nietypowy i nie da się takiego z automatu wygenerować ThreadModelerem albo poprzez Fusiona 360.

Nie mam problemów z użyciem Zwoju i przeciągnięciu odpowiedniego profilu. Problem mam z uzyskaniem odpowiedniego początku i zakończenia gwintu. Polecenie Zwój nie wpływa nie powierzchnie początkowe i końcowe przeciągnięcia, a ja chciałbym je znacząco przeskalować, żeby efekt końcowy bardziej przypominał rzeczywiste przejście gwintownicy (tak jak we Fusionie).

Poniżej jeszcze przykładowe obrazki z porównaniem.
Fusion: https://i.imgur.com/OgXA62v.jpg
Inventor: https://i.imgur.com/sOliUIc.jpg
walter
 
Posty: 6
Dołączył(a): wrz 16, 2017 19:59

Re: [Inventor 2018] Realistyczny gwint

Postprzez mj7 » paź 02, 2017 07:48

Może nie jest to optymalna operacja, ale możesz wykonać gwint na dłuższym walcu, a następnie dociąć go obustronnie płaszczyznami uzyskując żądany efekt.
mj7
 
Posty: 2
Dołączył(a): wrz 29, 2017 10:12


Powrót do Modelowanie 3D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników