_

[AutoCAD] Skalowanie dużych obiektów

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

[AutoCAD] Skalowanie dużych obiektów

Postprzez Bustingulser » wrz 06, 2019 17:46

Witam,

jestem początkujący, cały czas się uczę pracować w środowisku CAD. Napotkałem ostatnio taki problem, którego nie potrafię rozwiązać:

Posiadam wykonany rysunek magazynu w CADzie, w którym jedna jednostka odpowiada 1 metrowi w rzeczywistości. Chciałbym teraz ten rysunek wrzucić na formatkę A3 z tabliczką rysunkową, którą wcześniej sobie już przygotowałem. Nie potrafię jednak wyskalować odpowiednio tej budowli aby dobrze się ułożyła na tej formatce. Na pewno robię coś źle, nie potrafię jednak dojść do tego co jest źle.

Czy tabliczkę wraz z ramką powinienem robić już na tym rysunku tego magazynu?
Jaka w takim wypadku powinna być skala?

Wiem, że dla wielu z was pytanie to będzie trywialne, w każdym razie proszę o pomoc lub wskazówki / materiały, które pomogą mi zrozumieć mój problem bądź błędy jakie popełniam.

Dziękuję.
Bustingulser

Re: [AutoCAD] Skalowanie dużych obiektów

Postprzez karoltab » wrz 06, 2019 19:10

karoltab

Postprzez Bustingulser » wrz 24, 2019 22:51

Obejrzałem kilka poradników (film kolegi wyżej okazał się pomocny) i stanąłem na innym problemie. Mianowicie:

Postanowiłem swój rysunek narysować w mm (a jest to obiekt budowlany o wymiarach 120m x 60 m w rzeczywistości) więc wymiary tego budynku w AutoCAD to 120000mm x 60000 mm. W układzie papieru przeskalowałem go na 1:500 (wygląda ok). Natomiast problem mam z czymś innym. Przy wymiarowaniu nie widać w ogóle grotów strzałek (domyślny rozmiar 2.5 więc nie dziwi mnie to). Moje pytanie czy mogę dowolnie zmieniać wielkość grotów strzałek czy regulują to jakieś zasady? Czy zawsze to powinno być 2.5 w przypadku grotów strzałek?