_

spoina króćca

Zagadnienia inżynierskie: problemy w oderwaniu od konkretnej aplikacji.

spoina króćca

Postprzez 87gosia » maja 11, 2016 11:20

Witam,

wie ktoś czy ta zasada uległa zmianie??? (wg szkicu)
(PN EN 13480, PN EN 13445??)
Załączniki
spoina.jpg
87gosia
 
Posty: 7
Dołączył(a): gru 12, 2015 15:31

Re: spoina króćca

Postprzez piotrekm13 » maja 11, 2016 14:23

Nie wiem jak ta zasada, ale chyba masz odwrotnie kołnierz założony.
piotrekm13
 
Posty: 624
Dołączył(a): mar 31, 2012 20:52

Re: spoina króćca

Postprzez 87gosia » maja 11, 2016 19:50

Dzięki za czujność... jednak przylga ma być odwrócona. Jest to element "wsadzany" i skręcony śrubami.
87gosia
 
Posty: 7
Dołączył(a): gru 12, 2015 15:31

Re: spoina króćca

Postprzez piotrekm13 » maja 11, 2016 20:01

W takim razie ta jedna spoina może przeszkadzać. Ja bym zrobił fazę, żeby "wlać" spoine a następnie w miare możliwości obrobić. Tą zasada bym się raczej zbytnio nie przejmował. To wygląda raczej na zalecenie, niż zasadę.
piotrekm13
 
Posty: 624
Dołączył(a): mar 31, 2012 20:52

Re: spoina króćca

Postprzez gambolo » maja 11, 2016 21:14

robisz tylko projekt na zaliczenie czy to będzie fizycznie wykonane urządzenie ?
gambolo
 
Posty: 877
Dołączył(a): gru 02, 2010 13:10

Re: spoina króćca

Postprzez 87gosia » maja 11, 2016 21:47

tzn. to jest tylko element tzn. właz bez przestrzeni martwej wewnątrz, jednak samo pytanie w zasadzie dotyczy odległości przylgi kołnierza od "rury", zawsze korzystałam z zasady s+1 jednak norma EN 1708 chyba mówi inaczej (nie mam jej dlatego też pewności i wiedzy mi brak, aby zasadę potwierdzić lub podważyć). Z ciekawości pytam czy może ktoś się z tym spotkał?
Samo wykonanie na warsztacie swoją drogą, jednak na papierze tzn. na projekcie musi być dobrze :/ aha nie, to nie zaliczenie, to samo życie.
87gosia
 
Posty: 7
Dołączył(a): gru 12, 2015 15:31

Re: spoina króćca

Postprzez LukaszPK » maja 18, 2016 00:17

EN 13480 i EN 13445 określają jedynie typ spawania, a nie szczegół. Często wszystko zależy od WPS. Zaś zgodnie z EN 1708 odległośc od przygi do krawędzi spawy (weld toe) powinna być 3mm. Ale to nie jest reguła, zasada, ani nic z tych rzeczy. To jedynie zalecenie.
LukaszPK
 
Posty: 767
Dołączył(a): cze 20, 2010 23:06


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników