_

Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez gieborywar » sie 28, 2019 21:27

Witam

http://www.pccpolska.pl/autodesk-konczy ... starszych/

Ciekawy jestem co na to osoby zainteresowane? Posiadacze licencji wieczystych starszych wydań oprogramowania Autodesk. Np małe firmy.
Wg mnie to sprawa nadająca się na pozew zbiorowy.
Ja rozumiem, że duże korporacje nie mają problemu z licencjami i mogą działać na "abonamencie". A co z mniejszymi firmami, które nie muszą mieć wszystkiego na czasie?
Ktoś zapłacił kilkadziesiąt tysięcy za licencję oryginalnego oprogramowania i tak ni z owego Autodesk kasuje Ci licencję?
Oczywiście jeśli komputer nie ulegnie awarii to wszystko będzie ok.
Polityka Autodesku jest skierowana wyraźnie w kierunku uśmiercania wieczystych i sieciowych licencji aby ukrócić transferowanie starszych wersji.
Ja rozumiem, brak wsparcia technicznego, ale brak możliwości aktywowania w razie awarii systemu czy sprzętu? Paranoja. Wiadomo, duży może więcej.
Podobna polityka do tej co stosuje MS z pakietem office.



Pozdrawiam
gieborywar
 
Posty: 82
Dołączył(a): lis 28, 2013 09:03

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez kszyho » sie 28, 2019 22:09

Cena aktualizacji licencji wieczystych też bardzo wzrosła. Pewnie to wszystko w trosce o dobro klienta.
www.ksprojekt.eu
kszyho
 
Posty: 176
Dołączył(a): lis 15, 2005 08:50

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez PaZap » sie 30, 2019 10:19

To wszystko połączone z wielkim "parciem na chmurę" sprawiło, że zdecydowałem się odejść od Autodesku. Początkowo możliwość wynajmu licencji za część kosztu licencji wieczystej była nawet wygodna, ale oczywiste było w jakim kierunku to zmierza.

Pewnego dnia Inventor również zostanie zabity na rzecz Fusiona360 i wtedy stracimy faktyczną władzę nad swoimi plikami. Dzisiaj, kiedy pliki projektów są przechowywane lokalnie, większość dużych konkurentów oferuje narzędzia do translacji danych (na przykład do Solid Edge lub Solidworks), z relatywnie małymi stratami informacji, ale nie będzie to możliwe, gdy projekty będą przechowywane na zewnętrznych serwerach. Aktualnie jest tak, że w przypadku wstrzymania płatności abonamentu za Fusiona dostęp do plików jest zachowany tylko przez jakiś czas, potem przepada. W tej sytuacji nie jest się nie tylko właścicielem oprogramowania, ale również swoich plików. To zbyt wiele.

Do tego dochodzi również zabijanie sieci dystrybutorskiej na rzecz sprzedaży internetowej. Po stokroć wolę tradycyjny model opieki technicznej, gdzie do dystrybutora mogę się nawet wybrać osobiście.

Być może kiedyś wszyscy producenci przejmą ten sposób działania - wtedy znów będzie można wybierać oprogramowanie bazując tylko na jego funkcjonalności lub preferencjach (bardzo lubiłem Inventora) - ale póki jest jakakolwiek alternatywa, nie zapłacę Autodeskowi ani złotówki. To producent, który nie czuje się odpowiedzialny za swój produkt i dla którego klienci nie są partnerami w interesach, a jedynie owcami, które się goli. Ja tak interesów nie robię.
PaZap
 
Posty: 3
Dołączył(a): mar 02, 2017 22:35

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez jaro_76 » wrz 29, 2019 23:43

Taa, tylko gdzie jakaś alternatywa...
Ostatnio szukałem jakiegoś CADa, który zastąpiłby Autocada, na którym pracowałem ponad 5 lat u poprzedniego pracodawcy.
Ściągnąłem chyba z 8 dem i po kilka godzin testowałem pod kątem wydajności, stabilności i z grubsza kompatybilność.
I co, i nic, są lepsze i gorsze odpowiedniki, ale przy dużych plikach i np. takich banalnych operacjach, jak wielokrotne cofanie undo/redo dla tysięcy elementów - wczesniej czy później padały jak muchy :)
Więc pozostanie pewnie płakać i płacić, tylko fakt cena subskrypcji nie jest na PL-kieszeń :(
Na pocieszenie znalazłem stronę jakiegoś dystrybutora, który dawał chyba 25% rabatu od cen ze stron Autodesku.
Co było dosyć dziwne, bo kiedyś przy bezterminowych wersjach max. rabaty były w granicach 10-15%,
więc musieli zmienić politykę.
Może ktoś wie, czy teraz przy subskrypcji można uzyskać więcej niż 25% ?
jaro_76
 
Posty: 1
Dołączył(a): gru 17, 2018 00:23

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez velaskez » paź 01, 2019 15:11

PaZap napisał(a):To producent, który nie czuje się odpowiedzialny za swój produkt i dla którego klienci nie są partnerami w interesach, a jedynie owcami, które się goli. Ja tak interesów nie robię.


Ty serio czy tak lubisz sobie po****c od rzeczy? 10 lat wsparcia technicznego to chyba wystarczajaco duzo :roll: Microsoft tez konczy wsparcie dla Windowsa 7 wydanego wtedy i jakos nikt nie placze. Swiat idzie do przodu. Komputery w firmie tez macie rocznik 2010 bo najlepszy? :lol:
Jak w 2010 bylem na studiach to tez mielismy takiego agenta wykladowce, co mowil ze ten dobry i prawdziwy autocad to sie skonczyl na wersji 2000 - przynajmniej mozesz sie pocieszyc tym, ze nie jestes sam. :lol:
velaskez
 
Posty: 947
Dołączył(a): paź 05, 2011 23:22
Lokalizacja: UK

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez PaZap » paź 01, 2019 15:53

Fragment, który zacytowałeś nie dotyczył tylko uśmiercania "starych" aplikacji. Dotyczył zmiany warunków licencjonowania, dynamicznego wzrostu cen (szybszego niż u konkurentów, których znam), forsowania chmury, która w tym przypadku nie jest udogodnieniem, ale rodzajem cyrografu. Dotyczy też CEO firmy otwarcie mówiącego, że klient, który nie płaci pieniędzy stale, nie jest postrzegany jako klient - nieważne, ile dziesiątek tysięcy wydał na licencje wieczyste.

Trochę się zagalopowałeś. Widzę, że byliśmy na studiach w tym samym okresie, ale nie wiem czy miałeś przyjemność kupować od ADSK za dość duże kwoty. Zmiana warunków gry w jej trakcie nigdy nie nastraja pozytywnie.

Żeby nie było, nie twierdzę, że powinni cokolwiek robić za darmo - to oczywiste, że chodzi o pieniądze - po prostu inni niekoniecznie są w tym tak bezczelni. Jest wiele osób, dla których to gadanie starego dziada - co mi zasugerowałeś :), ale warto być świadomym tego co się dzieje zanim się wyda dużo kasy na produkt.
PaZap
 
Posty: 3
Dołączył(a): mar 02, 2017 22:35

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez gieborywar » paź 01, 2019 16:35

velaskez ok świat idzie do przodu, ale są firmy, które nie mają ambicji stać się korporacją światowego formatu, a dziedzina którą się zajmują nie wymaga aby mieć najnowsze oprogramowanie. Do projektowania balustrad, prostych mebli, aranżacji wnętrz czy innych pierdół nie trzeba mieć najnowszego AutoCada. Taka firma raz zainwestowała w oprogramowanie i niekoniecznie chce dalej bulić za to kasy, bo niby dlaczego?
Komputery? A niby w czym stary komputer jest gorszy? Bo jest stary? Mając starego autocada nie potrzebuje nowego komputera. To jest narzędzie pracy, które spełnia swoje zadanie. A jeszcze jak się zainstaluje dysk SSD:)
Czy coś co jest nowsze i aktualne daje gwarancję lepszej produktywności i sukcesu? Dla mnie to jest sztuczne nabijanie kasy. Ilu jest profesjonalnych użytkowników Autocada, którzy dostrzegają różnice w poszczególnych wersjach programu? Założę się, że jest to mniejszość. Większość użytkowników, to po prostu klikacze, którzy używają tego programu jako deska kreślarska. Z resztą bardzo wygodna deska kreślarska. Zamienniki niestety mogą się schować.

Autodesk niech sobie nie wspiera technicznie swoich starych produktów, ale blokowanie aktywacji, to jest świństwo.
gieborywar
 
Posty: 82
Dołączył(a): lis 28, 2013 09:03

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez sokolasty » paź 02, 2019 16:51

velaskez napisał(a):
PaZap napisał(a):To producent, który nie czuje się odpowiedzialny za swój produkt i dla którego klienci nie są partnerami w interesach, a jedynie owcami, które się goli. Ja tak interesów nie robię.


Ty serio czy tak lubisz sobie po****c od rzeczy?


Ja na serio. Licencja miała być wieczna, a tu nagle soft się nie chce uruchomić (miałem tak z Alibre). Wsparcie techniczne? W sensie aktualizacje zabezpieczeń, w sensie nowe funkcje, w sensie helpdesk? Ja dziękuję, ja nie potrzebuję, daję sobie radę. Ma działać.
To, ze w EULA stoi, ze software ma działać zasadniczo zgodnie przez trzydzieści dni, to inna bajka.
sokolasty
 
Posty: 203
Dołączył(a): lut 15, 2009 18:02

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez Wyrkus » paź 03, 2019 10:32

velaskez napisał(a):Ty serio czy tak lubisz sobie po****c od rzeczy? 10 lat wsparcia technicznego to chyba wystarczajaco duzo


Tu nie chodzi o brak wsparcia, tylko o to, że Autodesk zabiera Ci produkt który kupiłeś z wieczystą licencją. Nie muszę mieć wsparcia, ważne żeby program działał. To tak jakby w 10 letnim samochodzie producent wyciągnął silnik i albo płacisz albo nie jedziesz. Nie każdego stać na auto z salonu.
Ja jestem w trakcie wykonywania projektu za grube miliony i straciłem przez nich cenne 3 dni które miałem na uzupełnienie dokumentacji do urzędu, dodatkowo kilka tysięcy na zakup nowego oprogramowania, oczywiście już nie Autodesk. Przy aktualizacji Windowa atutocad się nie uruchomił. Na pewno tego tak nie zostawię i przyłącze się do pozwu zbiorowego. To co zrobili to czyste chamstwo.
Wyrkus
 
Posty: 1
Dołączył(a): paź 03, 2019 10:05

Re: Uśmiercanie starszych aplikacji przez Autodesk

Postprzez Millokrk » paź 08, 2019 10:45

U mnie co prawda po mailowej przepychance, straszeniu niezgodnością takich działań z prawem UE, po "kontakcie z wyższym managementem" :lol: na drodze wielkiego wyjątku podesłali po 3 dniach kod aktywacyjny do produktu. Dlatego wszystkim, których spotkała taka sytuacja proponuję na chwilę ochłonąć i próbować się z nimi przepychać. Autodesk doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak bardzo nielegalne jest ich działanie. Zwróćcie uwagę, że wszystkim, którym zablokowali aktywację - proponują na swojej stronie aktualizację produktu do nowej wersji z licencją czasową i rabatem, ale tylko w przypadku zwrotu starej licencji :)
Coś mi się wydaje, że jest to chamskie polowanie na nowych klientów licencji czasowych, a w przypadku upominania się i ciśnięcia będą podsyłać kody.
Mam jeszcze 5 innych licencji, z którymi niebawem będę miał podobny problem bo następny komputer nadaje się do formatowania. Zobaczymy, czy się uda w następnym przypadku, jeśli nie też z dużą chęcią dopiszę się do pozwu zbiorowego.
Millokrk
 
Posty: 1
Dołączył(a): paź 07, 2019 20:36

Następna strona

Powrót do Forum CAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników