_

Uchwyt / Kulka na kierownicę - os. niepełnosprawna

Wszystko o wytwarzaniu wyrobów.

Uchwyt / Kulka na kierownicę - os. niepełnosprawna

Postprzez Kulawiec » kwi 12, 2017 20:53

Witam. Jestem laikiem w materii CAD, CNC, modelowania 3D, dlatego chciałbym poprosić Was o poradę w kilku kwestiach i wyrozumiałość jeśli coś nazywam nie tak jak należy. Ale zanim o tym, kilka zdań o problemie z którym się mierzę.

Jestem osobą niepełnosprawną ruchowo, posiadam dostosowany samochód, jednak zauważam potrzebę małych zmian. Posiadam elektroniczny gaz, trzymany w ręce między palcami uruchamiany kciukiem (zdjęcie nr 1). I po próbnych jazdach doszedłem do wniosku że lepszym rozwiązaniem byłby uchwyt w formie kulki na kierownicy w którym mógłbym zamocować elektroniczny gaz (poglądowe zdjęcie nr 2).

Przygotowałem w SketchUp bardzo wstępny poglądowy rzut (plik nr 3) uchwytu do gazu.

Założyłem (być może błędnie) że przygotowany plik w np. w SketchUP będę mógł wysłać do wykonania firmie zajmującej się drukiem 3D lub firmie specjalizującej się w CNC. Wykonany uchwyt traktowałbym jako prototyp. Zapewne po montażu i próbach oceniłbym czy konieczne są jeszcze jakieś zmiany czy nie. Dlatego też sądzę że uchwyt w tej prototypowej wersji powinien być zrobiony z materiału z którym w domowych warunkach i prostymi narzędziami mógłbym obrabiać np. drewno, tworzywo.

I mam kilka pytań:

1. Czy plik przygotowany w SketchUp będzie wystarczający do wydruku/wytworzenia prototypu uchwytu? Jeśli tak, w jakim formacie najlepiej zapisać plik?

2. Wymyśliłem że inną drogą do pozyskania prototypu będzie wykonanie go samemu z modeliny którą wygrzeję w piekarniku. Jeśli taki „modelinowy” prototyp będzie ok, to czy będzie można na jego bazie wykonać właściwy uchwyt np. w metalu

3. Czy taniej będzie a)wykonać plik, potem model prototypowy i następnie wersje finalną uchwytu, czy b) wykonać model z modeliny i następnie przenieść do pliku przed wykonaniem w CNC ?