Strona 1 z 1

Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: sty 21, 2017 17:47
przez Dec
Witam. Chciałem zapytać jak mogę obciążyć powierzchnie cylindryczną w taki sposób aby jak najbardziej symulować obciążenie łożyskiem tocznym w tym miejscu?

Re: Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: sty 22, 2017 16:00
przez Piotrek_Zet
To zależy... Co dokładniej chciałbyś zamodelować? Jaki typ analizy?

Re: Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: sty 22, 2017 22:15
przez Dec
Przeprowadzam optymalizacje topologiczną. Ale chodzi mi o obciążenie statyczne. Na razie podaje punkt referencyjny który obciążam siłą skupioną i korelyje z płaszczyzną w taki sposób ze rozkłada tą siłę na powierzchnie równomiernie. co nie odzwierciedla rzeczywistego stanu naprężenia. A zależy mi aby obciążenie było wiarygodne.

Re: Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: sty 24, 2017 13:38
przez Dec
Znalazłem to:
http://help.solidworks.com/2013/Polish/ ... bution.htm
ale jak zrobić żeby punkt referencyjny przenosił obciążenia rozkładające się na płaszczyźnie w ten sposób.
Bezpośrednio można cisnienie przyłożyć rozłożone na sin(th) ale jaką wartość value wpisać? Podzielić siłę przez cały obszar powierzchni np 2*Pi*R*l i podać wynik w MPa?

Re: Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: lut 09, 2017 09:29
przez MS2000
W Femap masz dedykowane obciążenie "bearing".
Natomiast jeżeli, masz powierzchnie inną lub inny obszar możesz zadać obciążenie zmienne za pomocą wyrażenia, funkcji lub tabeli. Wszystko w zależności do czego potrzebujesz.

Re: Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: lut 13, 2017 15:19
przez Dec
No mam do dyspozycji Abaqus 6.13

Re: Obciążenie płaszczyzny łożyskiem tocznym

PostNapisane: mar 10, 2017 00:54
przez Dec
Można to zrealizować przez Create Loads->Pressure->wybieramy utworzony wcześniej lokalny ukłd współrzędnych cylindrycznych->Create Analitical Field-> wyprowadzamy formułę sin(Th)*sin(th)->w Magnitude wpisujemy wartość siły która dziła na łożysko podzieloną przez powierzchnie styku łożyska z tuleją