gouda napisał(a):To co Ty chyba rozumiesz przez projektowanie w budowie maszyn to kreślenie, a nie projektowanie. Do kreślenia nie trzeba mieć wysokich kwalifikacji. Jako student MiBM powinieneś mieć tą podstawową wiedzę, więc polecam nadrobić zaległości.
.
Na ten moment jestem taki pół na pół bo część rzeczy sam tworzę a część albo rysuje albo modeluje "to co każą starsi" ale cały czas się uczę

Pojęcie projektowania nie jest mi obce, tak samo jak obliczenia czy wymyślanie rozwiązań a z tym porównaniem chodziło mi o efekt końcowy - stronę widać. W takim razie to moja niewiedza co do tego jak tworzenie strony wygląda i uświadomiłeś mi, że bardzo to spłyciłem.
Przy odejściu do elektromobilności najbardziej ucierpią projektanci w automotive najpewniej. Ale z drugiej strony automatyzacja się rozpowszechnia i ktoś te linie jednak tworzy - a dla nich co za różnica czy będzie linia szła z korbowodami czy bateriami

Właśnie mechaniką się zajarałem bo nigdy o konstruowaniu nie myślałem i w ciągu 1,5 roku zrobiłem mega postęp ... a potem trafiłem na to forum xD troche rozmów porobiłem i faktycznie zbyt kolorowo nie jest.
Myślę, że twierdzenie o łatwiejszości front wynika z tego, że często są oferty gdzie wymagania to html/css/js bez większego rozeznania w bazach, sieciach itp - taki IT kreślarz. Tylko, że w IT kreślarz zarobi 2 albo 3 razy więcej niż kreślarz cad.
A czy masz (lub macie) jakieś rady gdyby wybrać ścieżkę testera? Z tego co się orientowałem to często warto znać podstawy SQL lub js, jira, GIT. Jakieś podpowiedzi od czego zacząć - najpierw opanowanie podstaw języka czy metodologii testowania? Może ma ktoś jakieś doświadczenia związane z tą ścieżką, bo bardzo mnie ona ciekawi.