Strona 312 z 315

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: wrz 27, 2019 20:16
przez ll
emceef napisał(a):
ll napisał(a):
emceef napisał(a):W końcu jakiś normalny post

Pracuje w tworzywach, ale też jestem pewien, że 10k do ręki jest realne bez kierowniczych/dyrektorskich stanowisk (uwaga, trzeba być dobrym i przynosić duże zyski pracodawcy, a nie popijaczem kawki)



W tworzywach na etacie u Janusza dobijesz do 5000 netto, w korpo do 6000 , potem janusz b2b max 75/h moze z cisnieniem dyche wiecej( ale bedzie to robota sezonowa) - jak odliczysz urlopy i odsiadki to dychy nie ukręcisz jako koństruktor(bez prowadzenia kogoś) przy założeniu 168/miesiac. Ta branża została już rozpracowana tutaj - mam nadzieję ,że nie zburzyłem twoich marzeń :-)


Konstruktor czego, elementów czy form?

Już mam 5,5 do ręki mając < 3 lata doświadczenia, nie jest to korpo i nie jest to Janusz. Wiem, że kolega starszy stażem miał 5 lat temu w tej samej firmie (nadal tu jest) 8,5 do ręki na tym samym stanowisku

Więc takie stawki są realne


Jak formy to nie wiem możliwe. "Tworzywa" to szerokie pojęcie niekoniecznie kierujące w stronę form.

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 13, 2019 18:45
przez V850
Witam
Są tu osoby, które obecnie pracują w Niemczech? Jest możliwość podjęcia pracy jako konstruktor CAD ( Solidworks, Inventor) lub jako inż procesu ze znajomością tylko angielskiego i podjęcia nauki niemieckiego już na miejscu?

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 14, 2019 09:31
przez sokolasty
Bardzo słabo to widzę.

W Niemczech przepracowałem kilka lat w kilku firmach i nie spotkałem ani jednego konstruktora (niezależnie od poziomu w organizacji), który nie umiałby po niemiecku.

Branża automotive

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 14, 2019 09:56
przez ll
Ogólnie teraz jest bezrybie na niemieckim rynku CAD. Z angielskim nie było problemu parę lat temu jak freelancerka nie była blokowana. Anglicy nawet przyjeżdżali do Niemiec. Aplikuj do takich jak Bertrand. Powiem tak , że jak jest w h... roboty to i Niemcy zaczynają lubić z chęcią mówić po angielsku.

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 14, 2019 21:47
przez V850
Dzięki za odpowiedzi, a na jakie zarobki może liczyć konstruktor w Niemczech z 3 letnim doświadczeniem? 3 tyś euro netto jest do wyrwania na umowie o pracę ?

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 14, 2019 22:34
przez ll
V850 napisał(a):Dzięki za odpowiedzi, a na jakie zarobki może liczyć konstruktor w Niemczech z 3 letnim doświadczeniem? 3 tyś euro netto jest do wyrwania na umowie o pracę ?


Przegrzeb temat było juz napisane - w Niemczech to zależy od wielu czynników.

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 15, 2019 11:18
przez adi_tiger
Niemcy doskonalne mówią po angielsku, ale nie chcą go używać.
Jedziesz tam pracowac / w delegacje chcą by rozmawiać po niemiecku (doświadczenie z Automotive Weissach czy Ingolstadt)
Stawki - tak jak pisał II, zalezy od wielu czynników. Miasto/branża. netto również zalezy od stanu cywilnego :D
50k-55k brutto dla CADowca w Monachium / Ingolstadt / Stuttgart jest w Automotive do wyjęcia. Ale jakieś doświadczenie + niemiecki.

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 15, 2019 21:53
przez FTW
Tak z ciekawości zapytam - jak uwzględniacie/rozliczacie dojazd do pracy i jaki to ma udział w szukaniu pracy? Jak by nie patrzeć samochód to nie tylko paliwo, a robiąc nawet te 40km dziennie (20 w jedną stronę) to się już trochę kilometrów miesięcznie robi. Dla przykładu podam, że w urzędzie samochód służbowy do pojemności 1,6l rozliczają kwotą 0,86 zł za kilometr (paliwo, serwis itd.).

A do czego zmierzam - mówi się o zarobkach, natomiast pomija się tzw. koszty uzyskania tych przychodów. Osobiście byłbym w stanie się zgodzić na zarobki niższe o 1000-1200 zł na miejscu (powiedzmy dojazd <2km) w stosunku do tej kwoty, którą mógłbym zarobić dojeżdżając ~20-25km w jedną stronę.

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 16, 2019 01:34
przez velaskez
FTW napisał(a):Tak z ciekawości zapytam - jak uwzględniacie/rozliczacie dojazd do pracy i jaki to ma udział w szukaniu pracy? Jak by nie patrzeć samochód to nie tylko paliwo, a robiąc nawet te 40km dziennie (20 w jedną stronę) to się już trochę kilometrów miesięcznie robi. Dla przykładu podam, że w urzędzie samochód służbowy do pojemności 1,6l rozliczają kwotą 0,86 zł za kilometr (paliwo, serwis itd.).


Mogę Ci powiedzieć jak to u siebie wyliczam - kraj: Anglia. Kwestia dojazdu 20km dziennie to koszty rzędu 4% kwoty zarobków netto. Pomijalne. Jak w PL zarabiasz 6k PLN (netto) to wyjdzie Cię to niewiele więcej, 5-6%? Jak jest LPG to w ogóle. Kwestia kraju staje się nieistotna.
Ostatnio rozważałem robotę 80km od domu, i wtedy to się już nie kalkulowało, bo dochodzimy do 10% dochodu i 10h w samochodzie dodatkowo tygodniowo :evil:

Ogólnie to bardziej przy szukaniu pracy patrzę na kwestię spędzonego czasu w samochodzie niż kosztów paliwa. Dojazd do pracy do 45min to tak optymalnie, 60min - to musiałaby być naprawdę fajna praca. Niekoniecznie super lepiej płatna, po prostu fajna, żeby się chciało do niej dymać.

Re: Zarobki inz. mechaników!

PostNapisane: paź 16, 2019 03:09
przez ll
FTW napisał(a):Tak z ciekawości zapytam - jak uwzględniacie/rozliczacie dojazd do pracy i jaki to ma udział w szukaniu pracy? Jak by nie patrzeć samochód to nie tylko paliwo, a robiąc nawet te 40km dziennie (20 w jedną stronę) to się już trochę kilometrów miesięcznie robi. Dla przykładu podam, że w urzędzie samochód służbowy do pojemności 1,6l rozliczają kwotą 0,86 zł za kilometr (paliwo, serwis itd.).

A do czego zmierzam - mówi się o zarobkach, natomiast pomija się tzw. koszty uzyskania tych przychodów. Osobiście byłbym w stanie się zgodzić na zarobki niższe o 1000-1200 zł na miejscu (powiedzmy dojazd <2km) w stosunku do tej kwoty, którą mógłbym zarobić dojeżdżając ~20-25km w jedną stronę.




W germani, a nie jestem germanofilem gdzie autobahny są swietne dopuszczaja dojazd 1h dziennie w jedna strone. work-life balance albo ki h....Więc proszę Panowie nie kozaczyć :-) Teraz jest "pyta" na rynku CAD tak więc mój znajomy dojeżdża nawet 80 km do chińskiej fabryki gdzie dali mu opportunity ... :-) ..... Proszę nie kozaczyć...Please