Strona 2 z 5

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 04, 2006 09:26
przez Blemi
myśle IVAHO ze nawet najlepsi na świecie nie wykorzystują w 100% możliwości CATII lub UG:)

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 04, 2006 16:33
przez Ivaho
Zgadzam sie w zupełności, tak wiec tym bardziej warto zadac sobie pytanie czy taki CAM jest konieczny w firmie (narzędziowni na przykład)

Co do trochoidy, w edgecamie ona i obróbka resztek chyba nigdy nie bedą działały poprawnie :lol: a ludziki od Mastercama twierza, iz nie ma u nich probelmu z kontrolą nad obróbką trochoidalną :wink:

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 05, 2006 00:20
przez Cloud
Pepsa juz odzucilem pozostal mi w tej chwili MasterCam oraz testowany w obecnej chwili SolidWorks+SolidCam. Jeszcze nie testowalem SolidCama, ale praca w SolidWorks byla dosc przyjemna i nie sprawiala mi wiekszych problemow. Czy moglibyscie cokolwiek o nim powiedzieć ?? (jak przebiega w nim praca, mozliwosci, prostota robienia programu )

PS. Mysle tez nad UG (tylko ta cena - uaaa.. :| )

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 05, 2006 07:30
przez Ivaho
SolidCam tak samo jak SolidWorks nastawiony jest wałsnie na prostote i funkcjonalnosc.
Jakotako w SolidCamie nie pracowałem, ale byłem na szkoleniu z niego (pozdrowinia dla PremiumT) i z przykrością stwierdzilem ze SolidCamowi brakuje jeszcze troszke do programów ze "sredniej póki". Kontrola nad frezem taka sobie, a i wyboru rodzaju obróbki programiscie za wielkiej nie zostawia.
Tak jak pisałem wczesniej, wygodne jest to ze program jest zrobiony na zasadzie windowsowskich zakładek, co umila prace oraz to jak fajnie wspólpracuje z SolidWroksem. Obrabiasz detal z SW w SC, mała zmiana w SW detalu i progrma sam sie dopasowuje do nowej bryły.
Mnie nie przekonali. Wolałem duet SolidWorks+EdgeCam.

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 05, 2006 08:09
przez shilkadriver
Ivaho napisał(a):...Obrabiasz detal z SW w SC, mała zmiana w SW detalu i progrma sam sie dopasowuje do nowej bryły...

Ok... ale w parze Solid Works-Edge CAM tez mozna tak samo. Edge CAM wylapuje zmiany wprowadzone w brylkach Solida i pyta czy aktualizowac model i gdy to zrobisz to sciezki narzedzia tak samo sie aktualizuja.

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 05, 2006 10:55
przez Ivaho
Niom. Pod warunkiem ze zapiszesz nową bryle pod taką samą nazwe jak starą. Wtedy sie pyta czy zaktualizowac. "zastąpic" nie mozesz...
To podałem tylko przykład, moze mało trafiony ale oni chyba tym sie najbardziej chwalili. Pozatym takie rzeczy jak cechy nadane w bryle typu otwór tolerowany czy gwint SC tez wyłapywał. Wiem ze Edgecam tez to potrafi, lecz nie zawsze mu to wychodzi.
PS
Dzieki za posta ;)

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 06, 2006 08:14
przez John
Da się da się zastąpić :) bryłę w edgecam. Zapisujesz bryłę pod inną nazwą np w solidworks. w edgecam rzucasz się na ikonę Aktualizuj (ostatnia na pasku Bryły) i wskazujesz położenie pliku na dysku ze zmieniona nazwą - spróbuj
Pozdr
John

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 06, 2006 10:32
przez Cloud
A czy ktoś mogłby wypisać plusy i minusy przemawiajaące za zakupem SolidCam'a a EdgeCam'a ?? Bardzo bym prsił, bo mi jako poczatkującemu ciezko wybrac (zwlaszcza ze do tej pory nie uzywalem takiego oprogramowania).

PS. Jak wyglada stosunek ceny EdgeCam a SolidCAM ??

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 06, 2006 23:51
przez Ivaho
John napisał(a):Da się da się zastąpić :) bryłę w edgecam. Zapisujesz bryłę pod inną nazwą np w solidworks. w edgecam rzucasz się na ikonę Aktualizuj (ostatnia na pasku Bryły) i wskazujesz położenie pliku na dysku ze zmieniona nazwą - spróbuj
Pozdr
John

U mnie ta ikona jest martwa :?

Re: Program dla frezarki 3-osie

PostNapisane: maja 06, 2006 23:57
przez Ivaho
Cloud napisał(a):A czy ktoś mogłby wypisać plusy i minusy przemawiajaące za zakupem SolidCam'a a EdgeCam'a ?? B

Poros o wersje testowe (na pewno nie bedzie probelmu) a sam sie przekonasz, tak chyba bedzie najlepiej. Edgecam, to program z tradycją, od lat na rynku istniejący i ciągle poprawiany z super serwisem ze strony Nikomu a SolidCam... powstał bo nie mieli cama w tej półce cenowej, a efekt jaki jest... no nie którzy sobie go chwalą za prostote i przyjazną "obsługe"....
Cloud napisał(a):PS. Jak wyglada stosunek ceny EdgeCam a SolidCAM ??

Cebny są porównywalne. Nie mniej jednak cena softu to cena indywidualna, zawsze mozesz ją negocjowac, w zaleznosci ile pakietów kupujesz, ile licencjii i tak dalej.