_

Wytrzymałość ceownikow

Forum ogólne. Miejsce na pierwsze pytania w karierze projektanta. Wszelkie tematy, których nie można zakwalifikować do jednej z poniższych grup.

Wytrzymałość ceownikow

Postprzez Krzysiek1922 » paź 18, 2019 13:34

Witam mam pytanie a zarazem prośbę do znawców tematu o obliczenie wytrzymałości dwóch skreconych w murze ceownikow. Ceowniki 80x40x4 ZG o długości 1,3 m długości zamurowane w ścianie po 15 cm z każdej strony skręcone czterema pretami fi 12 między nimi będzie cegła 10 cm. Czy takie ceowniki wytrzymają nacisk powiedzmy 600 kg? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Krzysiek1922

Re: Wytrzymałość ceownikow

Postprzez NewJoker » paź 18, 2019 14:20

Mógłbyś załączyć zdjęcie jakiegoś bardzo prostego (nawet odręcznego) schematu tej konstrukcji ? Nie znam się na rozwiązaniach stosowanych w budownictwie a żeby to policzyć trzeba wiedzieć co jest jak połączone (gdzie są te pręty itd.). Tym bardziej, że pewnie nie obejdzie się bez MES-a.
NewJoker

Postprzez Krzysiek1922 » paź 18, 2019 14:39

Witam ma to wyglądać coś takiego w przekroju typowe nadproze. Poprostu nie wiem czy mogę zastosować takie ceowniki do małej ściany czy muszę kupić mocniejsze.
Załączniki
nadproże-z-ceownika.jpg
Krzysiek1922

Postprzez NewJoker » paź 18, 2019 15:30

Z bardzo uproszczonej analizy MES (bez uwzględnienia zamurowania i połączenia ceowników) wychodzi ledwie 17 MPa naprężenia i 0,17 mm przemieszczenia. Także powinno bez problemu wytrzymać jeśli uwzględnimy te pominięte czynniki.
NewJoker

Postprzez Krzysiek1922 » paź 18, 2019 17:42