_

Zarobki inz. mechaników!

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Remal » lip 09, 2017 10:52

mrpl
Sorry, może Ty sam nie potrafisz zinterpretować rysunku technicznego albo dobrać tolerancji i czegoś policzyć. Nie wiem jak jest w USA, ale jeśli już, tak jak piszesz, to konstruktor i drafter powinni mieć zbliżone wykształcenie kierunkowe i potrafić na poziomie rysowania to samo. Żenada ...
Remal
 
Posty: 178
Dołączył(a): sty 14, 2013 21:48

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez mrpl » lip 09, 2017 11:15

Ja akurat jestem drafterem i dobrze widzę co kto potrafi jeśli chodzi o rysunki.
Zresztą żeby zobrazować o czym mówimy, policz sobie np. minimalną grubość ścianki między otworem a krawędzią bryły z rysunku z załącznika. I wyobraź sobie że wynik to za mało, ale masz pokazać każdą wartość jaką uwzględniłeś w obliczeniach i przygotować z tego raport. Przykładowy problem na którym wyłoży się 99% konstruktorów.
A dobry drafter policzy to dobrze w 2 min.
Załączniki
fig_2-13.jpg
mrpl
 
Posty: 88
Dołączył(a): kwi 05, 2011 01:40

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Remal » lip 09, 2017 11:24

Fajny klocek, ja się zajmuję raczej kilkutonowymi maszynami o napędzie często ponad 500 kW. A gdzie jest ten problem w grubości ścianki klocka?
Remal
 
Posty: 178
Dołączył(a): sty 14, 2013 21:48

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez mrpl » lip 09, 2017 11:33

To jest tylko przykładowy klocek i przykładowy problem (jeśli można coś co się liczy 2 min nazwać problemem) ale niczym nie różni się od rzeczywistych spotykanych przy projektowaniu wyrobów do produkcji seryjnej.
mrpl
 
Posty: 88
Dołączył(a): kwi 05, 2011 01:40

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez piotrekm13 » lip 09, 2017 20:55

mrpl napisał(a):Ja akurat jestem drafterem i dobrze widzę co kto potrafi jeśli chodzi o rysunki.
Zresztą żeby zobrazować o czym mówimy, policz sobie np. minimalną grubość ścianki między otworem a krawędzią bryły z rysunku z załącznika. I wyobraź sobie że wynik to za mało, ale masz pokazać każdą wartość jaką uwzględniłeś w obliczeniach i przygotować z tego raport. Przykładowy problem na którym wyłoży się 99% konstruktorów.
A dobry drafter policzy to dobrze w 2 min.


Myślę że nie każdy dobry drafter to będzie potrafił, bo niektórzy rysują też rysunki np. hal stalowych i nigdy w swojej karierze nie widzieli takich tolerancji. A to nie znaczy że są słabi w swoim fachu. Jak to kiedyś ktoś napisał w tym temacie, wystarczy być dobrym w tym co się robi. Potem to tylko umieć się odpowiednio cenić i to już połowa sukcesu do dobrych zarobków. Później to duży wpływ ma na pewno zakres obowiązków. Wykucie zasad tolerancji i wprawa w posługiwaniu się nimi nie zapewni ci zarobku jeśli tyko to będziesz robił. Końcowa wypłata zależy też od branży i zapotrzebowania specjalistów. Jeśli to nie jest "modna" branża" to nawet pracując na wsi na końcu świata można się odpowiednio cenić.
piotrekm13
 
Posty: 624
Dołączył(a): mar 31, 2012 20:52

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez mrpl » lip 09, 2017 22:38

piotrekm13 napisał(a):
Myślę że nie każdy dobry drafter to będzie potrafił, bo niektórzy rysują też rysunki np. hal stalowych i nigdy w swojej karierze nie widzieli takich tolerancji. A to nie znaczy że są słabi w swoim fachu. Jak to kiedyś ktoś napisał w tym temacie, wystarczy być dobrym w tym co się robi. Potem to tylko umieć się odpowiednio cenić i to już połowa sukcesu do dobrych zarobków. Później to duży wpływ ma na pewno zakres obowiązków. Wykucie zasad tolerancji i wprawa w posługiwaniu się nimi nie zapewni ci zarobku jeśli tyko to będziesz robił. Końcowa wypłata zależy też od branży i zapotrzebowania specjalistów. Jeśli to nie jest "modna" branża" to nawet pracując na wsi na końcu świata można się odpowiednio cenić.

Dobry drafter z automotive, czy aerospace, zrobi dokumentację hali stalowej bez problemu o ile będzie pamiętał żeby dostosować się do poziomu zrozumienia na produkcji (wiadomo że jest inny tam gdzie leci produkcja seryjna a inny tam gdzie jednostkowa), natomiast dobry projektant hal stalowych nie poradzi sobie z dokumentacją na produkcję seryjną.
Ja na zarobki nie narzekam, są większe niż większość ludzi tu podaje a zajmuję się wyłącznie draftingiem. Ale to wynika właśnie z tego że mało kto rozumie rysunek techniczny używany w firmach które robią high-tech.
mrpl
 
Posty: 88
Dołączył(a): kwi 05, 2011 01:40

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez gambolo » lip 11, 2017 09:11

Ogłoszenie ciągle wraca ale stawa ewoluuje do góry. Poprzednia oferta była 7k brutto dla kierownika.

http://www.pupdebica.pl/oferty_pracy/of ... /4958.html
gambolo
 
Posty: 879
Dołączył(a): gru 02, 2010 13:10

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Beere » lip 11, 2017 16:25

gambolo napisał(a):Ogłoszenie ciągle wraca ale stawa ewoluuje do góry. Poprzednia oferta była 7k brutto dla kierownika.

http://www.pupdebica.pl/oferty_pracy/of ... /4958.html

Jesteś z okolic Dębicy?
Beere
 
Posty: 16
Dołączył(a): mar 21, 2017 22:50

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez gambolo » lip 11, 2017 22:02

jestem
gambolo
 
Posty: 879
Dołączył(a): gru 02, 2010 13:10

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez sokolasty » lip 13, 2017 15:36

Dawnom już nie pisał.

Inżynier ze mnie niby mechanik, choć z wykształcenia.

Jakościowiec, kontraktor dla niemieckiego agenta i niemieckiego klienta końcowego.

Pożar w burdelu management.

Motoryzacja, nadzór nad uruchomieniem procesów produkcyjnych u dostawcy, z zahaczeniem o kwestie konstrukcyjne (coś z tym się nie montuje, choć to i to zgodne ze specyfikacją). Podstawowa znajomość procesów produkcyjnych, dogłębna znajomość procedur zatwierdzenia wyrobu. FMEA, MSA, SPC, CPK, APQP, CMM, IMDS, PAPP, RGA, VDA, SMED, 5S i jeszcze wór innych dwu-, trzy- i czteroliterowych skrótów. Niemiecki, angielski, 15 lat doświadczenia wkrótce. Zmiana projektu i klienta/pracodawcy co sześć do dwunastu miesięcy. Dyspozycyjność: o 15:00 dowiaduję się, że o ósmej rano mam być 1000 km dalej. W pół godziny pakowanie na trzy dni, bilet, hotel itp. Odporność na stres, odporność na bajzel organizacyjny itp (poukładane firmy w Niemczech wszystko lub prawie wszystko ogarniają etatowcami, firmy niezorganizowane mają ponad połowę wolnych strzelców, bo biorą projekty, o których nawet nie wiedzą, że nie mogą ogarnąć).

60EUR/h plus koszty. Czas w aucie czy samolocie płatny jak w pracy, kilometrówka 0,30EUR. Rozliczam się na fakturę VAT. Sprzedaję usługi z granicę, więc VAT równy 0%, co ma swoje wady.


EDIT: rynek wyschnięty z ludzi. Przynajmniej dwa razy w tygodniu dostaję zapytanie ofertowe. OTOH: odpowiedzialność całym majątkiem, choć raczej czysto teoretyczna, oraz okres wypowiedzenia: noga - dupa - brama. Mi się nie zdarzyło.

Dobre dla tych, co znają własną wartość, lubią zmiany i wyzwania. Dla tych, co ich przeprowadzka w inny kąt miasta przeraża i dla fanów stabilizacji - definitively no go
sokolasty
 
Posty: 139
Dołączył(a): lut 15, 2009 18:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum CAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników