_

Zarobki inz. mechaników!

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez schweppes » paź 07, 2018 21:31

Skoro już wyjeżdżać dalej niż "rzut kamieniem" (do najbliższego dużego ośrodka), to po co do Katowic, a nie do np. Monachium? Bo język?
schweppes
 
Posty: 316
Dołączył(a): kwi 10, 2009 16:17

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez vctr1 » paź 07, 2018 22:11

@jkb91, swego czasu przeglądałem oferty na testera i nie wyglądały mi one na jak to sam określiłeś "2 tyg. nauki i jazda". Może źle szukałem albo nie dogrzebałem do tych bardziej skonkretyzowanych, o których też wspomniałeś. Generalnie rzucił mi się w oczy wymóg posiadania certyfikatu ISTQB i znajomość programowania w języku skryptowym poparte +1 rocznym doświadczeniem jeśli chodzi o młodszego testera manualnego. Stąd też było moje pytania ale to tylko dygresja. W każdym razie dzięki za zaangażowanie w temat. Ja raczej nie mam w planach robić jakichś gwałtownych ruchów ale zawsze lepiej wiedzieć coś więcej o rynku pracy.
vctr1
 
Posty: 30
Dołączył(a): sty 28, 2018 00:41

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Lidia Rutkowska » paź 07, 2018 23:02

schweppes napisał(a):Skoro już wyjeżdżać dalej niż "rzut kamieniem" (do najbliższego dużego ośrodka), to po co do Katowic, a nie do np. Monachium? Bo język?


Sądzę, że tak (chociaż pytanie nie było zadane do mnie). :lol:
Lidia Rutkowska
 
Posty: 8
Dołączył(a): wrz 24, 2018 16:54

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez jkb91 » paź 08, 2018 06:58

vctr1 napisał(a):@jkb91, swego czasu przeglądałem oferty na testera i nie wyglądały mi one na jak to sam określiłeś "2 tyg. nauki i jazda". Może źle szukałem albo nie dogrzebałem do tych bardziej skonkretyzowanych, o których też wspomniałeś. Generalnie rzucił mi się w oczy wymóg posiadania certyfikatu ISTQB i znajomość programowania w języku skryptowym poparte +1 rocznym doświadczeniem jeśli chodzi o młodszego testera manualnego. Stąd też było moje pytania ale to tylko dygresja. W każdym razie dzięki za zaangażowanie w temat. Ja raczej nie mam w planach robić jakichś gwałtownych ruchów ale zawsze lepiej wiedzieć coś więcej o rynku pracy.



To są strzały, ze tak powiem. Istqb musisz znać ale certyfikat nie jest koniecznością. 2 kolegów co się dostali na testera poszli właśnie ze znajomością istqb ok 3 tyg nauki bez certyfikatu ale w dwóch przypadkach było to z polecenia i rekrutacja była przeprowadzana droga ze tak powiem polecenia. Tak samo z tym przypadkiem z samaunga, który wymieniłem za 13 netto. Jedna firma zajmuje się w jednym mieście tym samym i samsung proponuje prace osobom z konkretnej firmy z relokacją dlatego stawka jest jaka jest. Nie jest to na zasadzie składasz i się dostajesz. Podbierane są osoby konkretnie z jednej firmy z konkretnymi umiejętnościami. Stawka w tym przypadku musi być duża. Żeby było ciekawiej samsung ściąga osoby właśnie z jednego z tych miast o, którym nadmienił FTW. To, ze w krk stawki są niższe niż w wyżej wymienionych miastach to inna sprawa.

Jak zwykle trzeba mieć troxhe szczęścia także. Z tego co się zmieniło teraz na rynku to musisz znać trochę pythona w podstawach ale nie umieć konkretnie programować tylko ogarniać proste algorytmy bazujące na pętlach, listach. Ciąg fibbonacciego , sortowanie bąbelkowe, coś w tym rodzaju.


W plastic omnium na lidera dawali 15 brutto, a na konstruktora 8 brutto w gownianym Lublinie to tez nikt nie wierzyl ...taki lud heheh. Jak jest zapotrzebowanie to są pieniądze. Dodam tylko, ze w lbn stawki są znacznie niższe niż w innych rejonach pl. 8 brutto dla konstruktora z 2 letnim stażem to 2 razy więcej niż stawka na lbn
jkb91
 
Posty: 122
Dołączył(a): kwi 18, 2013 11:47

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez sokolasty » paź 09, 2018 13:00

schweppes napisał(a):Skoro już wyjeżdżać dalej niż "rzut kamieniem" (do najbliższego dużego ośrodka), to po co do Katowic, a nie do np. Monachium? Bo język?


Różnica zarobków na UoP nie powala. W Monachium mogę mieć 4 tys EUR netto, a w Katowicach 2 tys EUR netto. Odejmij życie, najem (400EUR wobec 800EUR), telefonia, media, wyjścia - to już nie eldorado. Różnica jest, ale żeby się zabijać? Nie.....

Co innego freelance. To tak. Tu jest różnica warta wyjazdu - szczególnie że freelance w moim ogródku (jakość dostaw, APQP dostawcy) w Polsce nie istnieje, a w Niemczech ssanie na rynku.

EDIT:
FTW napisał(a):Z automotive wygląda to tak, że zatrudniając się w jednej z takich firm jesteś ostatnim ogniwem łańcucha pokarmowego. Z tego co mi wiadomo, firma zlecająca projekty np. Daimler płaci ok. 45-50 euro za godzinę pracy konstruktora czy inżyniera. Zazwyczaj z dwóch pośredników wliczając firmę zatrudniającą, państwo (podatki, ZUS) i zostaje Ci tych euro 4 albo 6 z umowy o pracę. Delegacje trochę ratują sprawę, no ale nie każdy chce siedzieć 3-7-10 dni poza domem, bo zazwyczaj tyle to trwa. Część pracuje na b2b. Tak to wygląda w projektowaniu, a kolega, który składa linie produkcyjne w fabrykach (automatyk) mówił, że tam jest identycznie. Dopiero jak ktoś się załapie bezpośrednio to można faktycznie ze 30-40 euro na godzinę wyciągnąć.



Daimler czy OEM podobno (nie zweryfikowałem) płacą pośrednikom mało, bo ludzie chcą pracować dla OEM. Dostawcy płacą więcej, bo praca dla firmy bez marki jest mniej sexy (czy też jazzy, względnie klawa). Pieścimy się Daimlerem w Jaworze, a tymczasem Faurecia zatrudnia w swoich zakładach ponad dziesięć tysięcy narodu w Polsce.

Wspomniany DAG w Jaworze płaci stawki bandyckie. Koledze na senior customer contact (taki piorunochron od reklamacji) proponują osiem brutto. U dostawcy, kompletnie nieznanego, ma jedenaście.

Designer na kontrakcie b2b 55-65 EUR / h powinien na luzie fakturować (ALL IN, a więc wszystkie koszty po stronie dostawcy). Umowa o pracę niemiecka to 5-6 brt dla designera. Też ALL IN.
Mam znajomka, jako inżynier rozwoju dostawców nabija co godzinę stówkę - ale to ewenement.
sokolasty
 
Posty: 215
Dołączył(a): lut 15, 2009 18:02

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Jakub123 » paź 09, 2018 18:31

Gdyby to powyżej było prawdą to żaden inżynier w Polsce by nie siedział. Podajecie mega skrajne przypadki z góry, albo bajki bo np. omnium .tyle nie płaci. A brakować to może i brakuje ale lekarzy. Prawda jest taka, że jak sytuacja ciśnie to średniokumatego absolwenta z dyplomem moż naszybko nauczyć wielu rzeczy. Ssanie na inżynierów jak ktoś pisał to by było jakbyś tylko CV zostawił na recepcji a oni po przeczytaniu Cię od razu chcieli a tak niestety jest tylko w przypadku lekarzy.
Jakub123
 
Posty: 45
Dołączył(a): paź 06, 2018 16:28

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez ll » paź 09, 2018 19:25

Jakub123 napisał(a):Gdyby to powyżej było prawdą to żaden inżynier w Polsce by nie siedział. Podajecie mega skrajne przypadki z góry, albo bajki bo np. omnium .tyle nie płaci. A brakować to może i brakuje ale lekarzy. Prawda jest taka, że jak sytuacja ciśnie to średniokumatego absolwenta z dyplomem moż naszybko nauczyć wielu rzeczy. Ssanie na inżynierów jak ktoś pisał to by było jakbyś tylko CV zostawił na recepcji a oni po przeczytaniu Cię od razu chcieli a tak niestety jest tylko w przypadku lekarzy.


jakies pol roku temu mialem oferte z omnium i placa tyle.... stawki podane przez sokaolastego tez sa prawda ... janusz polski na b2b jest w stanie zaplacic 40 euro. Takie stawki tylko w Bawarii z duzym cicnieniem i bezposrednio w firmie ale koncza sie na 50 euro dla konstruktora - wiecej placa tylko za strakerow. I wystarczy byc bardzo dobrym konstruktorem CAD dla wszystkich tych ktorzy drwia z tego zawodu....
ll
 
Posty: 793
Dołączył(a): maja 05, 2011 17:43

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez sokolasty » paź 10, 2018 09:42

Jakub123 napisał(a):A brakować to może i brakuje ale lekarzy.


Nie brakuje lekarzy. Brakuje pieniędzy.

NFZ płaci mało, lekarzom trzeba płacić dużo, więc zostają ci, którym się nie chce bądź się boją zmiany.
sokolasty
 
Posty: 215
Dołączył(a): lut 15, 2009 18:02

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Jakub123 » paź 10, 2018 17:43

Reasumując, czasem zdarzy się perła typu plastic omnium z 15000 brutto. Polski Janusz nie zapłaci na B2B 40 euro bo to stawka typowo niemiecka a w Polsce może zarobię 5000 netto na umowie o pracę przy kontakcie z klientem i może do 10000 netto na B2B ale o to już bardzo ciężko. W powierzchniówce gdybym w to poszedł mogę zarobić w Niemczech do 50 euro/h na kontrakcie, w straku więcej. Tak mogę podsumować pracę w firmach typu edag, cadm, kaemerer czy nie?
Jakub123
 
Posty: 45
Dołączył(a): paź 06, 2018 16:28

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez jkb91 » paź 10, 2018 19:06

Jakub123 napisał(a):Reasumując, czasem zdarzy się perła typu plastic omnium z 15000 brutto. Polski Janusz nie zapłaci na B2B 40 euro bo to stawka typowo niemiecka a w Polsce może zarobię 5000 netto na umowie o pracę przy kontakcie z klientem i może do 10000 netto na B2B ale o to już bardzo ciężko. W powierzchniówce gdybym w to poszedł mogę zarobić w Niemczech do 50 euro/h na kontrakcie, w straku więcej. Tak mogę podsumować pracę w firmach typu edag, cadm, kaemerer czy nie?


Tyle co mi sie udalo po znajomych

Niemcy
Einstieggehalt to lekko ponad 40000-45000 tys rocznie brutto euro w tym miejscu w, ktorym bylem( powierzchnie) to daje jakies pi razy drzwi 2000 netto na lape.

Senior konstruktor w tym samym miejscu 3700-4000 netto euro, nie brutto ale miesiecznie

Moja liderka z niemiec powiedziala mi ,ze jej maz w 1990 mial 7tys marek jako kontraktor a ona 2000 marek na etacie ale nie wiem czy mowilismy o brutto czy netto i jak bylo wtedy z podatkami, to takze to samo miejsce w Niemczech.

UK
Kolega z UK na stanowisku lidera 45funtow za godzine ma. 2lata w polsce doswiadczenia i tam 2 lata. Stracker w tej samej firmie ma 50 ale nie pytalem sie z jakim doswiadczeniem. Junior designer dostanie z 25 na godzine

Polska
W edagu ot tak nawet ze sporym doswiadczeniem na etat to mozna z 4-5 na lape dostac, czy wiecej to nie sadze;/ Na poczatek jak pisalem. W kammererze bym dodal do tego z 500zl -1000 na analogiczne stanowisko ale to tez nie jest takie proste bo w Edagu jest inny system rozliczania. Na umowie masz kwote jakas tam, a jak godzin nie wyrobisz to dostajesz duza mniejsza wyplate i tak raczej trzeba liczyc chyba, ze akurat uda Ci sie. To kombinacja z tymi godzinami, zrobisz X godzin, a ktos Ci powie ze ta roobta byla na 1/2 X i zarabiasz za polowe, a robiles 8.

W edagu na b2b 20 euro czy 25 daja na godzine. Cos takiego.


Inaczej jest traktowany ktos nowy a ktos kto pracuje 15 lat

W kammererze 10 na b2b przy ogarnianiu tematu i kontakcie z klientem idzie dostac, nie sadze ze duzo wiecej idzie z tego ugrac bo tez maja robote przez posrednika czesto wiec sobie nie moga na to pozwolic.

No nie wiem co tutaj napisac wiecej. Za twoj hajs w automotive to musialbys projekty prowadzic i robota musiala by byc caly czas. W edagu gdy nie ma roboty nie masz hajsu na b2b lub na etacie masz hajs uciety, w kammererze jakos to usredniaja i masz normalna wyplate.

Takze tak to wyglada. Powiedzialbym, ze to zamknieta branza z ustalonymi stawkami jakimis umowami kolezenskimi pomiedzy firmami, kazdy sie zna itd. Dla mnie to duza wada.

Ta robota to byla cud miod ale przed 2000 rokiem i jak ktos jescze nie bal sie wyjechac na zachod.
jkb91
 
Posty: 122
Dołączył(a): kwi 18, 2013 11:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum CAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników