_

Zarobki inz. mechaników!

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez dar1 » paź 13, 2018 20:51

Z tego co wiem rozruchowcy w jednej z firm z Gliwic spokojnie wyciągają 15-20 tys brutto
gieroy napisał(a):
SJP napisał(a):Witam,
Czy ktoś z tu obecnych miał do czynienia z pracą jako Commissioning Engineer ? Ma ktoś jakieś własne doświadczenia na podobnym stanowisku, jakieś przemyślenia, rady, wady, zalety? Jaka stawka według was jest stosowna do takiej pracy w delegacji?

Przykładowe ogłoszenia.
https://www.oferty.naj.com.pl/oferta,in ... e_industry),384
https://www.pracuj.pl/praca/commissioni ... %2C6365416



Hej, odnośnie pytania i co do pracy jako: Inżynier ds. Uruchomienia. W zasadzie sporo masz opisane w ogłoszeniu odnośnie samej pracy. Przemyślenia? Musisz mieć dużą wiedzę i co za tym idzie doświadczenie z mechaniki zapewne i automatyki jak mniemam do takiej pracy. Dodatkowo w czymś takim trzeba być umysłem analitycznym i wyprzedzać decyzje swoje i innych o kilka kroków do przodu. Jeśli chodzi o zarobki to strzelam, że są już to kwoty 5 cyfrowe netto.
Avatar użytkownika
dar1
 
Posty: 158
Dołączył(a): cze 22, 2010 06:16

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez SJP » paź 14, 2018 07:56

https://www.oferty.naj.com.pl/oferta,in ... e_industry),384

W ogłoszeniu jest napisane, że zapraszają do kontaktu osoby bez doświadczenia. Czy to dobry pomysł, żeby podjąć tego typu pracę jako świeżak? Czy jest to według was rozwojowe stanowisko? Jakie wady poza delegacjami oczywiście niesie ze sobą taka praca?

Te kwoty pięciocyfrowe to rozumiem, że są przewidziane dla doświadczonych kandydatów. Zastanawiam się ile może dostać absolwent na takim stanowisku. Zastanawiam się czy jest to opłacalne z punktu planowania kariery.

Hej, odnośnie pytania i co do pracy jako: Inżynier ds. Uruchomienia. W zasadzie sporo masz opisane w ogłoszeniu odnośnie samej pracy. Przemyślenia? Musisz mieć dużą wiedzę i co za tym idzie doświadczenie z mechaniki zapewne i automatyki jak mniemam do takiej pracy. Dodatkowo w czymś takim trzeba być umysłem analitycznym i wyprzedzać decyzje swoje i innych o kilka kroków do przodu. Jeśli chodzi o zarobki to strzelam, że są już to kwoty 5 cyfrowe netto.

Dzięki za odpowiedź ale na myśli raczej miałem osoby, które pracowały na takim stanowisku lub znają osobiście kogoś takiego. Mniemać i strzelać to ja też potrafie :wink:
SJP
 
Posty: 12
Dołączył(a): sie 25, 2017 09:34

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez gouda » paź 14, 2018 10:50

5 cyfrowe kwoty natto na stanowisku Commisioning Engineera? Zapomnij ;).

Przez kilka lat pracowałem jako techniczny kierownik projektu (więc teoretycznie lepiej opłacane stanowisko), w dużej korporacji międzynarodowe która uruchamiała dość duże i skomplikowane linie produkcyjne u producentów samochodów OEM.
Struktura w firmie była trochę inna - nie było commisioning enieera, ale kierownik projektu, techniczny kierownik projektu i site manager. To site manager odpowiadał za montaż i instalację i uruchomienie, ale jego kompetencje były zdecydowanie mniejsz eniż technicznego kierownika projektu który właśnie stanowił wsparcie techniczne dla site managera. Więc przez analogię commisioning engineera wiążę raczej bardziej z site managerem, a site manager to po prostuui taki inżynier- brygadzista pracujący na miejscu instalacji, być może o nieco szerszym zakresie obowiązków przy większych projektach.
W każdym razie, ja również wiele czasu spędzałem na instalacjach u klienta i odpowiadałem za kontakt z klienetm. Moje wynagrodzenie podstawowe to było ok 7000 netto. Oczywiście nigdy nie dostawałem gołej wypłaty z uwagi na nadgodziny i delegacje - przeciętnie było to ok 8000 netto (łącznie z nieopodatkowanymi dietami).
Bywały jednak miesiące gdzie wynagrodzenie podskakiwało do 16000-18000zł (na rękę łącznie z dietami i iadgodzinami), ale to były miesiące kiedy cały czas przebywałem za granicą i dodatkowo pracowałem po 12-14 godzin/ dobę.

5 cyfrowa kwota brutto na podstawie tak, netto nie ma szans - z nadgodzinami i dietami owszem - ale dla poczatkującego podstawa będzie o wiele niższa. To jest robota która wymaga jednak dużej wiedzy i doświadczenia.
gouda
 
Posty: 672
Dołączył(a): lip 30, 2008 00:02

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez gouda » paź 14, 2018 10:50

5 cyfrowe kwoty natto na stanowisku Commisioning Engineera? Zapomnij ;).

Przez kilka lat pracowałem jako techniczny kierownik projektu (więc teoretycznie lepiej opłacane stanowisko), w dużej korporacji międzynarodowe która uruchamiała dość duże i skomplikowane linie produkcyjne u producentów samochodów OEM.
Struktura w firmie była trochę inna - nie było commisioning engineera, ale kierownik projektu, techniczny kierownik projektu i site manager. To site manager odpowiadał za montaż i instalację i uruchomienie, ale jego kompetencje były zdecydowanie mniejsz eniż technicznego kierownika projektu który właśnie stanowił wsparcie techniczne dla site managera. Więc przez analogię commisioning engineera wiążę raczej bardziej z site managerem, a site manager to po prostuui taki inżynier- brygadzista pracujący na miejscu instalacji, być może o nieco szerszym zakresie obowiązków przy większych projektach.
W każdym razie, ja również wiele czasu spędzałem na instalacjach u klienta i odpowiadałem za kontakt z klienetm. Moje wynagrodzenie podstawowe to było ok 7000 netto. Oczywiście nigdy nie dostawałem gołej wypłaty z uwagi na nadgodziny i delegacje - przeciętnie było to ok 8000 netto (łącznie z nieopodatkowanymi dietami).
Bywały jednak miesiące gdzie wynagrodzenie podskakiwało do 16000-18000zł (na rękę łącznie z dietami i iadgodzinami), ale to były miesiące kiedy cały czas przebywałem za granicą i dodatkowo pracowałem po 12-14 godzin/ dobę.

5 cyfrowa kwota brutto na podstawie tak, netto nie ma szans - z nadgodzinami i dietami owszem - ale dla poczatkującego podstawa będzie o wiele niższa. To jest robota która wymaga jednak dużej wiedzy i doświadczenia.
gouda
 
Posty: 672
Dołączył(a): lip 30, 2008 00:02

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez vctr1 » paź 14, 2018 19:44

SJP napisał(a):https://www.oferty.naj.com.pl/oferta,international_mechanical_site_supervisor__site_manager_(automotive_industry),384

W ogłoszeniu jest napisane, że zapraszają do kontaktu osoby bez doświadczenia. Czy to dobry pomysł, żeby podjąć tego typu pracę jako świeżak? Czy jest to według was rozwojowe stanowisko? Jakie wady poza delegacjami oczywiście niesie ze sobą taka praca?

Te kwoty pięciocyfrowe to rozumiem, że są przewidziane dla doświadczonych kandydatów. Zastanawiam się ile może dostać absolwent na takim stanowisku. Zastanawiam się czy jest to opłacalne z punktu planowania kariery.


Duża odpowiedzialność i duży stres. Masz na głowie nie tylko projekt ale także ludzi, którzy go instalują na zakładzie. Na kilka tygodni/miesięcy praktycznie mieszkasz na danym zakładzie i opuszczasz go w zasadzie tylko gdy jedziesz do hotelu albo żeby na szybko kupić coś w Castoramie/Ikei (tak też się może zdarzyć). Jak coś się stanie (albo nie stanie) to jesteś pierwszą osobą która będzie za to odpowiedzialna tzn. będziesz musiał wytłumaczyć kwestię i zaproponować rozwiązanie inżynieriom pracującym na zakładzie. Twoja centrala też co jakiś czas będzie sprawdzała czy Ty i projekt jeszcze żyjecie.

Trzeba mieć dużą i rozległą wiedzę techniczną. Nie tylko mechanika, automotive ogólne i automatyka, ale także budowlanka. Do tego jeszcze wysoko rozwinięte kwalifikacje interpersonalne - masz ludzi pod sobą i trzeba umieć nimi kierować. Czyli trzeba mieć respekt i być gruboskórnym. W ogłoszeniu wspomnieli o angielskim - to do kontaktu z Twoją centralą, centralą zakładu na którym robisz (znając życie nie tylko miejscowi będą zaangażowani w projekt) oraz prawdopodobnie Twoimi robotnikami. Nie zdziw się jak spora część będzie z Europy Wschodniej/Środkowej (w sumie niemiecki też może być spoko).

Czas pracy na 90% nienormowany. 8h/dzień to marzenie. Robić trzeba tyle żeby się wyrobić. Czasem robota może być wykonywana na 3 zmiany (jak się trafi shutdown i będą do tego warunki). Średnio może tego wyjść po ok. 10-12/dzień. A nawet jak na dany dzień skończy się wcześniej to i tak trzeba być pod telefonem na wypadek gdyby kierownictwo wezwało na spowiedź.

Generalnie trzeba być ogarniętym i to dosyć konkretnie, mieć łeb na karku i zaopatrzyć się w grubą skórę. Prawie zawsze coś wyjdzie bokiem przy okazji instalacji/montażu/rozbiórki i trzeba będzie umieć reagować natychmiast. Może się też zdarzyć jakiś wypadek i też trzeba wiedzieć co wtedy zrobić.

Plusów też trochę jest. Nie siedzisz przy kompie cały dzień i jesteś cały czas w ruchu - lepsze to dla zdrowia o ile stres Ci go nie zeżre doszczętnie. Masz pracę techniczną i jednocześnie kontakt z ludźmi z prawie każdego szczebla - inżynierowie, zarząd, robotnicy - rozwijasz się na wielu płaszczyznach. Poznajesz wielu ludzi i część z nich może Cię zapamiętać jako ogarniętego kolesia. Do tego w tej robocie raczej nie będziesz musiał narzekać na monotonię.

Co do kasy to nie wiem ale to co napisał gouda chyba powinno się zgadzać także w innych zakładach. Nie zdziwiłbym się, gdyby za duże projekty było możliwe skasowanie 10 000 netto minimum.

To co opisałem to odnośnie większego projektu (np. przebudowa/instalacja całej linii zrobotyzowanej) dla OEM. Firma z ogłoszenia jest także otwarta na świeżaków i sam nie wiem co o tym sądzić. Oferują długi czas szkoleń i na jakiś masakryczny projekt pewnie by Cie nie wysłali tak od razu. Pewnie nawet na te mniejsze najpierw jako asystent a potem dopiero jazda. Generalnie ja bym się bał zatrudnić na takie stanowisko osobę bez doświadczenia. Nie chodzi mi tu o doświadczenie idealnie odwzorowujące opisane stanowisko ale choćby rok w utrzymaniu ruchu w jakimś automotive już byłoby ok. A im więcej tym lepiej. Sam też bym się bał pójść do takiej roboty od razu po studiach.

Na koniec jeszcze raz podkreślę, że opisałem realia tego typu pracy w kontekście dużego projektu dla OEM. Na wiele pytań sam musisz sobie odpowiedzieć. Ale raczej miej na uwadze fakt, że trzeba być dosyć ogarniętą osobą, żeby sobie bezproblemowo radzić w tej robocie, i to nie tylko w kwestiach technicznych, ale także interpersonalnych.
vctr1
 
Posty: 18
Dołączył(a): sty 28, 2018 00:41

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez SJP » paź 15, 2018 10:48

gouda i vctr1 dzięki za wartościowe i wyczerpujące odpowiedzi. Rzucają sporo światła na ten temat.

Firma z ogłoszenia jest także otwarta na świeżaków i sam nie wiem co o tym sądzić.


Ja sądzę, że pewnie nie ma dużo chętnych do takiej pracy i dlatego szukają pracowników gdzie popadnie.
SJP
 
Posty: 12
Dołączył(a): sie 25, 2017 09:34

Poprzednia strona

Powrót do Forum CAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników