_

Zarobki inz. mechaników!

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez poliswerty » lis 22, 2018 10:33

mldr napisał(a):Ja jestem mechanikiem, ale kręcę się przy budowlance. Ogólnie konstruktor budowlany więcej zarabia niż konstruktor mechanik
Minus budowlanki - bardzo, zdecydowanie bardziej niż w przemyśle, odczuwane są wahania koniunktury.

Teraz w budowlance jest boom i zarobki ostro wzrosly, ale czy patrząc w perspektywie ostatnich kilku/kilkunastu lat budowlańcy mieli lepiej od mechaników?
Ostatnio edytowany przez poliswerty, lis 22, 2018 19:09, edytowano w sumie 1 raz
poliswerty

Postprzez newbie_01 » lis 22, 2018 18:55

poliswerty napisał(a):
mldr napisał(a):Ja jestem mechanikiem, ale kręcę się przy budowlance. Ogólnie konstruktor budowlany więcej zarabia niż konstruktor mechanik
Minus budowlanki - bardzo, zdecydowanie bardziej niż w przemyśle, odczuwane są wahania koniunktury.

Teraz w budowlance jest boom i zarobki ostro wzrosly, ale czy patrząc w perspektywie ostatnich kilku/kilkunastu lat budowlańcy mieli lepiej od mechaników?

Przepraszam za głupie pytanie... ale gdy Polacy wykonują projekty dla budownictwa na zachodzie, to jak oni sobie radzą nie znając ukształtowania terenu?

Przyjacielu, idziesz w złym kierunku :D
newbie_01

Postprzez paszkot » lis 22, 2018 23:43

Dzień dobry.

Pracuję na stanowisku konstruktora w dziale remontów i utrzymania ruchu.
Zastanawiam się nad wyjazdem do pracy w Niemczech -
swego czasu uczyłem się sporo języka niemieckiego.
Nie bardzo wiem jak szukać pracy - może koledzy forumowicze coś podpowiedzą.
Na razie przeglądałem tylko oferty na stronach Arbeitsamtu.
Zauważyłem że są to najczęściej oferty pośredników pracy i firm inżynierskich
pracujących dla swoich zleceniodawców, natomiast rzadko są to oferty docelowych pracodawców.