_

Zarobki inz. mechaników!

Forum ogólne, ale nie do zadawania "prostych pytań". Wszystko o CAD, czego nie da się bezpośrednio połączyć z tematyką jednego z poniższych forów tematycznych.

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez ll » maja 28, 2019 18:15

JatekMar napisał(a):Studiuję we Wrocławiu, ale planuję związać swoje życie nie z konkretnym miastem, a raczej miejscem gdzie będzie mi odpowiadała praca, czyli czy to Warszawa, czy Rzeszów, czy Wrocław nie robi różnicy, ot wynająć pokój w innym mieszkaniu.

Nie będę udawał, że pieniądze nie są ważne, ale raczej stawiam sobie wyżej przyjemność z wykonywanej pracy i możliwość poszerzania kompetencji nad kolejnym tysiącem złotych, oczywiście w granicy rozsądku. Programowanie o czym zdążyłem się już przekonać to raczej nie będzie dla mnie, ale jest to na tyle rozległa dziedzina, że spokojnie można się tego uczyć we własnym zakresie.
Branża lotnicza wydaje się spełniać te założenia, ale doskonale wiem, że jak coś wydaje się ciekawe, to okazuje się być zupełnie na odwrót i kończy się na utrzymaniu ruchu za 4k brutto w dobrym wypadku.


Może tak być ze z branży lotniczej najciekawsze rzeczy będziesz robił właśnie na studiach. I obstawiam że długo się to nie zmieni jak nie mamy nawet swojego Automotive. Miałem kolegę który był zachwycony, że konstruowal jakiś wal dla LockheadMartin ale to chyba był tym LM zachwycony bardziej niż tym wałem. Właśnie we wrocku. Na jakieś koncepty nie licz w Polsce. Kiedyś było parcie na konstruktorow Catiowcow w niemieckim Airbusie przed premierą A380 - ale nikt się z zewnętrznych firm w to nie pchal bo koszt wstępnego wyszkolenia z ich PDM i procedur to było chyba ponad 10 lat temu jakieś 20k euro w Niemczech. Jedyna opcja to iść na płatne praktyki do jakiegoś moloha - tylko niewiem jaka siłę przebicia ma polski dyplom z lotnictwa. Mam kilku na LinkedIn z lotniczych firm i polecają i wypowiadają się teraz często nt kompozytów. Temat był ruszony tutaj tj mesowanie kompozytów - absolutna nisza. W NASA robią jeszcze większy kosmos tj jakieś losowe rozkładanie włókien kompozytowych. Ostatnio szukali Catiowca z phd eksperta programistę Pythona.
ll
 
Posty: 732
Dołączył(a): maja 05, 2011 17:43

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez JatekMar » maja 28, 2019 18:55

A jak z pracą jako inżynier na lotniskach i montowniach lub tam gdzie przeprowadza się remonty samolotów? Bo zakładam, że jako konstruktor w korpo na 9 piętrze najbliżej silnika znajdę się podczas wakacyjnego lotu na Maderę :D
JatekMar
 
Posty: 6
Dołączył(a): maja 27, 2019 18:56

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez rafal92 » maja 28, 2019 19:10

...
Ostatnio edytowany przez rafal92 maja 28, 2019 20:24, edytowano w sumie 2 razy
rafal92
 
Posty: 2
Dołączył(a): maja 19, 2019 13:09

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez ll » maja 28, 2019 19:18

JatekMar napisał(a):A jak z pracą jako inżynier na lotniskach i montowniach lub tam gdzie przeprowadza się remonty samolotów? Bo zakładam, że jako konstruktor w korpo na 9 piętrze najbliżej silnika znajdę się podczas wakacyjnego lotu na Maderę :D


Mozesz próbować w Pratt&Whitney w Rzeszowie - robilem tam szkolenie x lat temu i bolem dupy byla kasa dla konstruktorow(dwoch mnie podpytywalo jak to wyglada na gornym slasku) tylko to wtedy jeszcze bylo WSK rzeszow a jaki zakres obowiazkow to nie mam pojecia - czy masz wplyw na cokolwiek tam. Obstawialbym ze robienie nowych rewizji juz istniejacych rozwiazan - bo w sumie co innego i ich weryfikacja. Jakis tam routing . I sztampowe mesowanie, ktore po x latach bedzie ci bokiem wychodzic.

obila mi sie oferta do obslugi samolotow na okeciu - roczne szkolenie w niemczech w Lufthansie i powrot ale jakie wymagania to niewiem i czy wogole inzynier do tego im byl potrzebny czy technik po niemieckim szulungu.

Tak wiec zastanow sie nad programowaniem tam bedziesz mial o wiele wiecej pola do popisu - caly czas cos nowego bo prezna branza jak cholera - i bedziesz mial wolny zawod - tak to wyglada na dzisiaj ze zarobic 10k z domu to nie jest jakis wielki wyczyn dla ludzi przed 30.

Albo ledaership i "zatrudniamy madrych ludzi po to zeby mowili nam co mamy robic"
ll
 
Posty: 732
Dołączył(a): maja 05, 2011 17:43

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez JatekMar » maja 28, 2019 20:23

Kiedyś usłyszałem, że właśnie specjalność lotnicza daje tę przewagę, że wszystkie nowe technologie najpierw ma armia, potem lotnictwo a na końcu trafia do aut i pojazdów lądowych.
Wiadomo, że chciałoby się pracować w swojej specjalności, bo jednak ma się jakąś tam wiedzę i skoro się to wybrało to znaczy, że mnie interesuje, ale nie mam ogromnego parcia. Nawet na początek zakładam, że pójdę na jakieś utrzymanie ruchu czy coś takiego by zdobyć trochę obycia i potem myśleć o szukaniu czegoś w czym chciałbym zostać na dłużej. Co do cieplnej to słyszałem, że jest trudniej niż lotnicza by się utrzymać, tam z drugiej strony najbardziej interesowałaby mnie jądrowa, a tego jak wiadomo w Polsce nie ma i nie zapowiada się by to się zmieniło.

Co do programowania to na razie staram się odrzucać myśl, że to co studiuję nie przełoży się potem na zadowalającą pracę i ewentualnie w przyszłości podszkolić się w tym zakresie, bądź pójść na jakieś zaoczne.
JatekMar
 
Posty: 6
Dołączył(a): maja 27, 2019 18:56

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez ll » maja 28, 2019 21:24

JatekMar napisał(a):Kiedyś usłyszałem, że właśnie specjalność lotnicza daje tę przewagę, że wszystkie nowe technologie najpierw ma armia, potem lotnictwo a na końcu trafia do aut i pojazdów lądowych.
Wiadomo, że chciałoby się pracować w swojej specjalności, bo jednak ma się jakąś tam wiedzę i skoro się to wybrało to znaczy, że mnie interesuje, ale nie mam ogromnego parcia. Nawet na początek zakładam, że pójdę na jakieś utrzymanie ruchu czy coś takiego by zdobyć trochę obycia i potem myśleć o szukaniu czegoś w czym chciałbym zostać na dłużej. Co do cieplnej to słyszałem, że jest trudniej niż lotnicza by się utrzymać, tam z drugiej strony najbardziej interesowałaby mnie jądrowa, a tego jak wiadomo w Polsce nie ma i nie zapowiada się by to się zmieniło.

Co do programowania to na razie staram się odrzucać myśl, że to co studiuję nie przełoży się potem na zadowalającą pracę i ewentualnie w przyszłości podszkolić się w tym zakresie, bądź pójść na jakieś zaoczne.


W kraju w którym te technologie są tworzone. Dla potencjalnego pracodawcy lotnictwo daje ta przewage, ze wydawaloby sie cos bardziej zaawansowanego(niewiem nie studiowalem) i moze taki zawodnik moze byc ambitniejszy - co w niektorych zawodach moze przeszkadzac a w niektorych pomoc. Ale tak jak wspominalem w wiekszosci to wytwarzanie czyli absolwent mbm o specjalnosci wytwarzanie jest tak samo konkurencyjny dla pracodawcy. A niuanse wytwarzania czesci lotniczych poznasz tak naprawde w robocie. Sugeruje sie nie napinac specjalizacja :-) pracodawcy Was szybko wyprostuja.....
ll
 
Posty: 732
Dołączył(a): maja 05, 2011 17:43

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez Palantunio » maja 28, 2019 21:30

JatekMar przemyśl jednak tę Inżynierię Cieplną. Na moje wyczucie jest na PWr, jeżeli mówimy o Wydziale Mechaniczno-Energetycznym, wysoki poziom. Piszę na podstawie materiałów jakie znalazłem w sieci. Z mojego rozeznania wynika również że choć rynek energetyki cieplnej we Wrocławiu nie jest zbyt szeroki, to jednak parę firm z tej branży tam istnieje. Zagłębiem jest tutaj jednak Górny Śląsk, względnie Warszawa.

Tak czy owak uważam, że w Polsce szeroko rozumiana branża inżynierii cieplnej, w szczególności zahaczającej o inżynierię procesową, jest bardziej rozwojowa i perspektywiczna niż branża inżynierii lotniczej. Mam tu na myśli wdrożenia takich technologii jak: nowoczesne źródła energii elektrycznej i ewentualnie cieplnej oparte o gaz ziemny (np. bloki gazowo-parowe oparte o turbiny gazowe; silniki gazowe); ogniwa paliwowe zasilane wodorem; bloki węglowe na parametry nadkrytyczne; klastry energii; trigenerację (ciepło, chłód, elektryczność); energię z odpadów (spalanie, piroliza, zgazowanie, reforming itd.); instalacje konwersji plastiku w paliwo, tj. olej napędowy lub benzynę; instalacje wytwarzania wodoru z odnawialnych źródeł energii, np. ogniw fotowoltaicznych czy turbin wiatrowych; odzysk energii np. z kondensacji spalin; obiegi na czynniki niskowrzące (ORC); elektromobilność bazująca na wodorze; zaawansowane instalacje oczyszczania spalin z elektrowni, elektrociepłowni, spalarni i innych zakładów przemysłowych; magazyny energii; etc etc. Nie wspominając o energetyce jądrowej, która być może u nas w kraju zaistnieje.

To się zaczyna u nas dziać i jest teraz, moim zdaniem, dobry moment aby wskoczyć do tego wózka, kiedy jeszcze wolno jedzie i mało kto w nim siedzi. Z tym że jest to trudny rynek, o zlecenia niełatwo, a klienci są bardzo wymagający.
Palantunio
 
Posty: 47
Dołączył(a): cze 15, 2011 11:26

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez JatekMar » maja 28, 2019 22:54

Domyślam się, że i tak 90% wiedzy że studiów okaże się zbędna, a w pracy i tak nauczą mnie czegoś innego, ale jednak sama specjalność pozwoli się jakoś ukierunkować.

Palantunio, właśnie dlatego mam dylemat bo z jednej strony lotnictwo to na pewno ciekawa dziedzina i gdyby się udało zakręcić w tym kierunku to mogłaby być praca marzeń. Z drugiej strony jednak ta cieplna to pewna wiedza, która w Polsce może dać stabilną pracę.

Szkoda, że nie da się tego połączyć by nie wpakować się ani w kierunek, który mnie nie interesuje, ale też w coś godzie będę szukał pracy kilka lat.
JatekMar
 
Posty: 6
Dołączył(a): maja 27, 2019 18:56

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez 4thQuarter » maja 29, 2019 07:04

JatekMar, co do lotnictwa to pewnie najbliżej prawdziwego samolotu byłbyś w Wojskowych Zakładach Lotniczych, ale tam jest to bardziej technologia napraw + ewentualnie rysowanie i wykonywanie części zamiennych (przynajmniej z tego co słyszałem, osobiście tam nie pracowałem). Jeśli lotnictwo Cię pasjonuje to na pewno to super miejsce, dla przykładu WZL2 w Bydgoszczy remontują i modernizują F-16, MIGi, śmgłowce Mi, a od pewnego czasu ponoć też cywilne maszyny, np. Embraer, Bombardier. Minus jest taki że podobno ciężko się tam dostać do pracy
4thQuarter
 
Posty: 21
Dołączył(a): lut 02, 2016 12:41

Re: Zarobki inz. mechaników!

Postprzez JatekMar » maja 29, 2019 11:10

Właśnie taka oraca byłaby dla mnie idealna. Nie nadaje się się do siedzenia 8h za biurkiem, wolę coś fizycznie robić przy jakimś sprzęcie. Zakładam, że w cieplnej większe szanse są na to.
JatekMar
 
Posty: 6
Dołączył(a): maja 27, 2019 18:56

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum CAD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron