_

Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Forum o CAE.

Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez koksolino » sie 15, 2006 11:23

witam wszystkich. w chwili obecnej zamierzam zająć sie analizą endoprotezy stwu biodrowego i mam z tym problem. gdyz dokładnie nei wiem w jakim miejscu dokładnie zastosować zamocowanie na sztywno.

Obrazek
Obrazek

to są obrazki jak taka endoproteza wygląda.

kolejnym problemem jest to ze nie umiem tego zaimportować do Ansysa. model tejze endoprotezy mam wyknany w Catii v5. probowalem to robic na około tj zaimportowalem do Ansys Workbench a potem do zwykłego ansysa ale to jest strasznei dluga droga :(. prosze o pomoc.
koksolino
 
Posty: 71
Dołączył(a): mar 31, 2006 14:58
Lokalizacja: śląsk

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez Grzegorz25 » sie 16, 2006 12:47

Moim skromnym zdaniem analiza wytrzymałościowa takiej protezy to spora przesada. Na oko (doświadczonego inżyniera) widać że element wykonany z metalu o przekroju porównywalnym (a nawet mniejszym) do przekroju ludzkiej kości przeniesie zadane obciążenia. W razie przeciążeń zawsze pierwsza pęknie kość.
Chyba że chodzi o optymalizację przekroju protezy i jak najlepsze dobranie przekroju przy minimalnym zużyciu materiału, wtedy takie symulacje są w pełni uzasadnione. W ramach warunków brzegowych proponuje wtedy utwierdzić kielich stawu i połączyć go z protezą za pomocą kontaktu.

Pozdrawiam,
Grzegorz
Grzegorz25
 
Posty: 93
Dołączył(a): lis 06, 2005 20:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez Lolek » sie 28, 2006 11:38

Witam ,
analiza powyzszego /ponizszego modelu jak kto woli , nie ma polegac glownie na obliczeniu wytrzymalosci , lecz naprezen kontaktowych pomiedzy proteza a miejscem polaczenia jej z proteza .Wytarcie sie koci miedncy (kielch stawu - cytujac Grzegorza25) , lub koncowki protez - malo przyjemna rzecz ... kolejna operacja gwarantowana.
Znajomy , znajomego ... znajmoego robil cos podobnego.Polegalo to jednak nie modelowaniu w Catii , lecz zabawie w skladnie poszczegolnych klatek/zdjec z tomografu.Sa specjalne programy np. http://www.materialise.com/mimics/main_ENG.html
do tego typu rzeczy.Z tego co wiem , to model da sie zapisac w przyswajalnym przez wiele programow plikach co dalej ... ?
Pozdrawiam,
Lolek
Lolek
 
Posty: 9
Dołączył(a): gru 01, 2005 13:04

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez Rafaello2 » sie 28, 2006 12:45

Link do strony z przykładem możliwości Calculix'a. Przykład dotyczy kości udowej. Może coś się rozjaśni, a napewno nie zaciemni :roll:
http://www.dhondt.de/examples.htm
Obrazek
P.S. Ja bym analizował całość. Układ endoprpteza we współpracy z kością.
Rafaello2
 
Posty: 2
Dołączył(a): sie 16, 2006 12:34

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez Blemi » wrz 14, 2006 10:36

moze bezczelny jestem, ale w większosci konstrukcje poddawałem testom tzn prototypy. ciekwa jestem jak zbudujesz prototyp :) chyba było by to najlepsze rozwiązanie, tytan zdobędziecz, panewki ceramiczne chyba też ale kości ?
hmmm
Pozdr
BLemi
Avatar użytkownika
Blemi
 
Posty: 532
Dołączył(a): sty 20, 2006 12:01
Lokalizacja: z drzewa

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez MaciekOleksy » wrz 22, 2006 11:17

takie rzeczy najczesciej sie robi "from a scratch" bo ansys ma duze problemy z importowaniem (chociaz pisza ze wszystko powinno dzialac). jak ci importuje przez workbench to sie tylko ciesz. Problem z tekim importowaniem przez workbech jest taki ze on nie tworzy ci jak normalnie plaszczyzn/punktow itd tylko odrau wezly i elementy. Wiec musisz posiwecic troche czasu zeby sobie porobic komponenty i dopiero liczyc.
Druga sprawa to polaczenie endoprotezy z koscia. w pierszym przyblizeniu mozesz zrobic coupling nodow ale docelowo jak juz ktos napisal przydala by sie analiza kontaktowa sur-surf a to bedzie dluuuuugo liczylo. Kolejna sprawa to sa materialy, ktore tutaj beda najbardziej (obok kontaktow) ci przeszkadzaly w dojsciu do zbierznosci obliczen. Chodzi o to ze jak endoproteze , pewno z tytany, mozesz przyjac za w miare izotropowa to kosciu juz na pewno nie. Tam jest bardzo silna anizotropia, ktorej nie mozna pominac. Jesli nie masz danych materialowych to zostaje ci tylko szukanie , jak nie znajdizesz to nie ma nawet sensu prezentowac wynikow bo nic nie beda znaczyc. ale jak juz maszto najpierw sobie zrob cala kosc zlozona tlyko z materialu tlyko biologicznego (koscia) i zobacz jak dziala na zginanie i sciskanie/rozciaganie i czy ci sie zgadza z testami <- poprostu zkalibruj dane mateiralowe. zadnej plastycznosci nie powinienes miec,tak samo zplynienciem ... jedyny ciekawy efekt, ktory moze sie pojawic to damage, ale to sobie zostaw na deser.
Avatar użytkownika
MaciekOleksy
 
Posty: 27
Dołączył(a): wrz 22, 2006 11:03
Lokalizacja: Krakow

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez Danusia » lut 03, 2009 11:39

Witam wszystkich prosiłaby o pomoc w znalezniu jak najwicej informacji o endoprotezach stawu biodrowgo i kolanowego poniewaz pisze prace mgr inz na temat protez i endoprotez i takie materiały sa mi potrzebne.Podrawiam
Danusia
 
Posty: 2
Dołączył(a): lut 03, 2009 11:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez MESco » lut 03, 2009 15:35

Tutaj opisany jest podobny problem: http://www.ansys.com/magazine/issues/1- ... lation.pdf

Z jakiego powodu nie chce Pani prowadzic obliczen w Workbench? Nie byloby wtedy problemu z transferem geometrii.
MESco
 
Posty: 24
Dołączył(a): mar 06, 2006 14:58

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez Danusia » lut 03, 2009 20:10

Nie znam na tyle angielskiego zeby przetlumaczyc artykuły...stad pytanie czy ktos ma cos po polsku?Pozdrawiam
Danusia
 
Posty: 2
Dołączył(a): lut 03, 2009 11:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Analiza wytrzymałościowa endoprotezy stawu biodrowego

Postprzez batman » lut 04, 2009 10:59

Danusia napisał(a):Nie znam na tyle angielskiego zeby przetlumaczyc artykuły...stad pytanie czy ktos ma cos po polsku?Pozdrawiam


To moze powinnas wziac temat pracy o jakims powstaniu narodowym albo o bitwie pod grunwaldem? :)
batman
 
Posty: 62
Dołączył(a): sty 05, 2006 11:12

Następna strona

Powrót do CAE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników