_

Blacha gieta na CNC

Zagadnienia inżynierskie: problemy w oderwaniu od konkretnej aplikacji.

Blacha gieta na CNC

Postprzez kamelsux » mar 10, 2014 10:55

Witam,

mam takie pytanie odnosnie promienia giecia blachy stalowej o gubosci 1mm. Jaki jest minimalny promien giecia? Zaznacze ze bedzie to maloseryjna wiec chce to giac na maszynie CNC.

Pozdrawiam
kamelsux
 
Posty: 103
Dołączył(a): kwi 17, 2009 00:10
Lokalizacja: Swindon, UK

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez mdbdesign » mar 10, 2014 14:30

Zalezy jakie masz narzedzia. Ja zawsze dobieram minimalny promien giecia = grubosc blachy.
Marek
Avatar użytkownika
mdbdesign
 
Posty: 844
Dołączył(a): cze 05, 2007 03:38
Lokalizacja: Courtice, Ontario, Canada

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez kamelsux » mar 10, 2014 14:38

no wlasnie tez tak zrobilem ale wolalem sie upewnic.
dzieki bardzo.
kamelsux
 
Posty: 103
Dołączył(a): kwi 17, 2009 00:10
Lokalizacja: Swindon, UK

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez grafi » mar 10, 2014 20:40

Pamiętaj o dobrym rozwinięciu blachy, no i niestety nie zawsze produkcja gnie z takim promieniem jak piszecie :). Dziś miałem taki przypadek. blacha #2 a pogięli promieniem ok 0,7mm. Skutek taki że musiałem zmienić rozwinięcie. W sumie zazwyczaj gną takim promieniem jaki nóż na maszynie ma pan Juzek założony i czy chce mu się go zmienić :)
grafi
 
Posty: 32
Dołączył(a): lip 07, 2010 20:40

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez polakgw » mar 11, 2014 07:03

raczej matryce;)
ze stempla 0,6 na #2 promień może wyjść nawet i 2,6mm przy matrycy 16mm;)
polakgw
 
Posty: 8
Dołączył(a): wrz 11, 2012 22:58

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez grafi » mar 11, 2014 09:06

ale ja mówię o promieniu na blasze :)
grafi
 
Posty: 32
Dołączył(a): lip 07, 2010 20:40

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez polakgw » mar 11, 2014 14:19

ja też ;)
wewnętrzny promień przy stemplu 0,6mm i matrycy 12mm wyjdzie na blasze 2mm 2,6mm. Tak przykładowo, ten sam zestaw na innej matrycy da promień 1,3mm
polakgw
 
Posty: 8
Dołączył(a): wrz 11, 2012 22:58

Re: Blacha gieta na CNC

Postprzez grafi » mar 12, 2014 10:19

no tak. Mój przypadek to promień wewnętrzny ok 0,6mm zewnętrzy 2,6mm przy blasze #2mm.
grafi
 
Posty: 32
Dołączył(a): lip 07, 2010 20:40


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników