_

Ile czasu zajęłoby nauczenie się tworzenia porządnych modeli

Forum poświęcone aplikacjom takim jak Inventor, Solid Edge, SolidWorks... czyli nowoczesnym narzędziom do modelowania.

Ile czasu zajęłoby nauczenie się tworzenia porządnych modeli

Postprzez Rancho » sie 19, 2020 00:12

Jestem programistą, który chciałby robić gry w wolnym czasie jako hobby.

Nie mam żadnego doświadczenia w modelowaniu 3D. Jeśli mam tylko godzinę dziennie na naukę modelowania 3D, ile czasu zajmie mi osiągnięcie wystarczająco dobrego wyglądu, aby stworzyć przyzwoicie wyglądające modele (tylko rysunkowe, a nie hiperrealistyczne), które można wykorzystać w reprezentacyjnej grze?

Czy nawet ten cel jest zbyt ambitny jak na ten poziom zaangażowania czasu i nie powinienem się tym przejmować? Ile miesięcy / lat by to potrwało?
Ostatnio edytowany przez Rancho, sie 19, 2020 11:44, edytowano w sumie 1 raz
Rancho

Re: Ile czasu zajęłoby nauczenie się tworzenia porządnych mo

Postprzez NewJoker » sie 19, 2020 08:45

To innego typu modelowanie 3D niż takie jakim głównie zajmujemy się na tym forum. Przede wszystkim wymaga innych umiejętności - wyobraźnia przestrzenna jest potrzebna w obu przypadkach, ale tu jeszcze trzeba mieć zdolności artystyczne. Jeśli chodzi o środowiska to do wyboru masz m.in. Autodesk Maya, Unity czy Blender. Pytanie jakie modele miały by to być i do jakiej gry. Możesz podać przykład jakiejś produkcji z podobnymi modelami ? Ogólnie proponuję najpierw przerobić tutoriale dostępne na YouTube żeby zapoznać się z obsługą wybranego programu. Ciężko powiedzieć ile zajmie nauka, ale jeśli poświęcisz na nią tylko godzinę dziennie to niestety może to trochę potrwać.
NewJoker

Postprzez vctr1 » sie 19, 2020 22:58

@NewJoker jakby co to odpowiadasz botowi. Nie trać czasu na dyskusję.
vctr1

Postprzez redlionfour » lis 07, 2020 22:17