_

Kiedy używać AutoCAD'a

Forum poświęcone flagowemu produktowi oraz aplikacjom pochodnym Autodesku. To jedyne forum mające w tytule nazwę programu, a to ze względu na jego olbrzymią popularność w Polsce. Można tutaj umieszczać również posty z ogólnie pojętej tematyki "Kreślarskie 2D".

Kiedy używać AutoCAD'a

Postprzez begginerStudent » lip 15, 2019 18:21

Witam!

Mam krótkie pytanie dla Was pewnie banalne ale jestem mega początkujący :D

Z różnych źródeł czytam (i słyszę), że chcąc być konstruktorem muszę znać programy typu Inventor, Catia, Solidy, etc.. Słyszę też, że AutoCAD (którego się aktualnie uczę) to zabawka lub deska kreślarska i że nie powinno się go używać do 3D. Po co więc uczyć się AutoCAD'a? Czy konstruktor w pracy (i prywatnie) realnie go używa? Jeśli tak to kiedy używać AutoCAD'a, a kiedy Inventora (lub innych wyżej wspomnianych programów do modelowania)?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję!
Humanum errare est.
begginerStudent

Re: Kiedy używać AutoCAD'a

Postprzez NewJoker » lip 15, 2019 18:58

Faktycznie raczej nikt nie używa AutoCAD'a do modelowania 3D czegoś bardziej złożonego niż proste bryły do ćwiczeń. A przynajmniej nie słyszałem żeby ktoś tak robił. Ten program jest przygotowany stricte pod rysunki 2D (wersja LT nawet nie pozwala na wchodzenie w trójwymiar). I do tego celu jest wykorzystywany przede wszystkim do projektowania budynków, infrastruktury itd. Oczywiście w inżynierii mechanicznej również do dokumentacji. Wprawdzie programy do modelowania 3D jak Inventor czy SolidWorks też pozwalają na robienie rysunków technicznych na podstawie modeli (i to w dużym stopniu zautomatyzowane), ale to nie to samo co w AutoCAD. Niemniej jednak ucząc się CADa radziłbym skupić się na programach do 3D, bo to jest najbardziej potrzebne w praktyce.
NewJoker

Postprzez begginerStudent » lip 15, 2019 20:01

Dzięki za odpowiedź!

Oczywiście w inżynierii mechanicznej również do dokumentacji