_

Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Zagadnienia inżynierskie: problemy w oderwaniu od konkretnej aplikacji.

Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez sekosek22 » sty 08, 2016 00:01

Witam wszystkich,
Czy znacie jakieś książki/ ciekawe artykuły lub cokolwiek związane z kołami samochodowymi? Mianowicie chodzi mi tu o książke w której znajdę opis metodyki mocowania kół, opisu zwykłych kluczy, kluczy dynamometrycznych (wszystkich) oraz rodzaj śrub/ rozstawy w kołach, generalnie sposoby mocowania kół w ówczesnych czasach.
Oraz czy znacie coś na temat bardziej złożonych urządzeń do mocowania kół od razu na 5 śrub (prawdopodobnie zastosowanie typowo w halach produkcyjnych), jak się nazywają, jakaś literatura, lub gdzie można coś o nich znaleźć (po wpisaniu różnych haseł w google nic ciekawego nie znalazłem).
Jedyne co znalazłem to pojedyncze modułowe klucze w systemie Bosch Rexroth. 5 z nich chcę zsynchronizować i właśnie z nich zbudować takie jedno większe urządzenie do szybkiego przykręcania kół (taki mój mały projekt). Najlepiej literatura w językach: polski, niemiecki, rosyjski, ukraiński, angielski.
Będę wdzięczny za Wasze rady, pozdrawiam.
sekosek22
 
Posty: 2
Dołączył(a): sty 07, 2016 23:58

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez velaskez » sty 08, 2016 00:31

Obawiam się, że w fabrykach nie ma nic bardziej wymyślnego od kolesia z pneumatycznym kluczem udarowym ustawionym na dany moment dokręcenia. Jedyna automatyka to do nałożenia i przytrzymania koła.
Ale takie urządzenia robi Cognex i Radix. Wystarczy wpisać "automated nut fastening" w google :roll:
Do czego to?
velaskez
 
Posty: 960
Dołączył(a): paź 05, 2011 23:22
Lokalizacja: UK

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez sekosek22 » sty 08, 2016 00:55

zwykły projekt konstrukcyjny na uczelnię, urządzonko do automatycznego przykręcania kół, chciałem się rozejrzeć w temacie 'z czym to się je' bo na polskich stronach mało o tym, a na angielskich nie znalazłem bo wpisywałem bardziej 'automatic car wheels tightening', póki co planuję wrzucić 5 takich kluczy boscha rexroth'a,
http://www.boschrexroth.com/dcc/Vornavi ... ID=p331601
tylko muszę znaleźć jak je zsynchronizować, żeby działały jednocześnie :)
sekosek22
 
Posty: 2
Dołączył(a): sty 07, 2016 23:58

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez MaciejB. » sty 08, 2016 02:15

Witam
jakbyś dopisał "multi" w twoim zapytaniu i odpalił youtube to być znalazł czego potrzebujesz.
Atlas Copco oraz Stanley robią takie zestawy wieloosiowe z pomiarem momentu.
Nikt nie każe pracować ciężko, wystarczy mądrze.- Gregory House
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. - Albert Einstein
Avatar użytkownika
MaciejB.
 
Posty: 125
Dołączył(a): paź 01, 2005 12:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez MYCA » sty 08, 2016 04:06

------------------

Pozdr. :D tomek
Avatar użytkownika
MYCA
 
Posty: 3291
Dołączył(a): lip 27, 2008 12:38

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez velaskez » sty 08, 2016 13:33

sekosek22 napisał(a): 'automatic car wheels tightening'


To nie dziwota, że nic nie znalazło :D Zacieśnianie kół automatycznych samochodów :lol:
W załączniku masz małą pomoc.
Załączniki
18ix9ibv4sceojpg.jpg
velaskez
 
Posty: 960
Dołączył(a): paź 05, 2011 23:22
Lokalizacja: UK

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez mazi_dg » sty 08, 2016 15:33

sekosek22
pomyśl o kosztach wykonania takiej maszynki - 5 par kluczy to niemały koszt. Nie prościej jest zastosować jeden klucz, a koło obracać np. o 72 stopnie przy 5 śrubach? Konstrukcja tańsza i lżejsza.

To taka moja luźna sugestia.

pzdr.
m.
mazi_dg
 
Posty: 88
Dołączył(a): kwi 25, 2009 12:02

Re: Mocowanie kół, klucze zwykłe, dynamometryczne i inne

Postprzez kapi_25 » mar 10, 2016 14:03

mazi_dg napisał(a):sekosek22
pomyśl o kosztach wykonania takiej maszynki - 5 par kluczy to niemały koszt. Nie prościej jest zastosować jeden klucz, a koło obracać np. o 72 stopnie przy 5 śrubach? Konstrukcja tańsza i lżejsza.

To taka moja luźna sugestia.

pzdr.
m.

z punktu widzenia linii produkcyjnej - czas - to lepiej zainwestować w maszynę 5 w 1.
kapi_25
 
Posty: 2
Dołączył(a): lip 11, 2011 15:59


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników