_

Monforts - Jaka jeszcze tokarka potrafi to zrobić ?

Wszystko o wytwarzaniu wyrobów.

Monforts - Jaka jeszcze tokarka potrafi to zrobić ?

Postprzez krank1 » sty 22, 2013 19:22

Witam.
Przymierzamy się do zakupu tokarki numerycznej. Jaka konfiguracja - jeszcze nie sprecyzowano (najlepiej z napędzanymi narzędziami, dodatkową osią Y oraz przechwytem). Otrzymałem ofertę na tokarkę firmy Monforts oraz próbkę wykonaną na tej maszynie. Nie mam doświadczenia w tokarkach numerycznych i stąd moje pytanie czy podobne parametry są do uzyskania na innych tokarkach z średniej lub wysokiej półki, czy też to co prezentuje Monforts to faktycznie najwyższa jakość trudna do uzyskania gdzie indziej i za to się płaci.
Próbka to baryłka łożyska baryłkowego o wymiarach około 50mm fi40mm. Twardość 64HRC. Uzyskana chropowatość to Ra0,1. Oglądając powierzchnię pod mikroskopem widać że ta chropowatość jest jedynie wynikiem promienia naroża narzędzia i posuwu więc można by uzyskać jeszcze lepszą. Odchyłka kształtu okrągłości to 2 mikrony.
W wielu częściach szlifowanie wydawałoby się zbędne.
Ma ktoś doświadczenia w tym temacie ?
Pozdrawiam.
wojtek
www.ggtech.com.pl

Polskie Forum ProEngineer
http://pfproe.pl/pfp/forum/index.php
krank1

Re: Monforts - Jaka jeszcze tokarka potrafi to zrobić ?

Postprzez adamschultz » sty 22, 2013 19:47

obrabianie twardości 64 HRC to głównie zadanie narzędzi a zależy jeszcze na jakiej stali uzyskano te 64 HRC bo można je uzyskać na NMV-ce i będzie ładnie szło na NC11LV będzie trochę gorzej a jak spróbujemy na SW12 to zaczynają się schodki.
Myślę, że lepiej coś wyszlifować niż szukać parametrów aby uzyskać Ra 0,1 :) Ta próbka to element reklamy a reklamy wiadomo jakie są
po pierwsze, czy to ma być maszyna do wszystkiego czy do jakiegoś konkretnego detalu?
po drugie, trzeba się zastanowić na jakim sterowaniu maszyne... czy znajdzies ludzi, którzy będą potrafić ją programować

sztywność maszyny, sterowanie, parametry... serwis(!)

dużo pytań
adamschultz