_

Ogólne pytanie dotyczące programu AutoCAD

Forum poświęcone flagowemu produktowi oraz aplikacjom pochodnym Autodesku. To jedyne forum mające w tytule nazwę programu, a to ze względu na jego olbrzymią popularność w Polsce. Można tutaj umieszczać również posty z ogólnie pojętej tematyki "Kreślarskie 2D".

Ogólne pytanie dotyczące programu AutoCAD

Postprzez Zenely » sty 08, 2021 12:24

Witam, jestem studentem projektowania na drugim roku studiów. Teraz, gdy lato się zaczyna i chcę być zajęty, pomyślałem o nauczeniu się autocad. Na co dzień korzystam z Photoshopa, Illustratora i Indesignu i jestem w tym bardzo biegły. Moje główne pytanie brzmi ... jak cenny jest autocad? Chciałem przede wszystkim nauczyć się autocad, aby mieć tę umiejętność i użyć autocad do zaprojektowania niektórych mebli, które mogę dodać do mojego portfolio, ale potem pomyślałem, jak cenne jest to? Czy znajomość programu AutoCAD i możliwość projektowania w nim wyróżnia moje portfolio na tle konkurencji? Czy autocad stał się „starym programem” do projektowania, czy nadal jest aktualny?
Waclaw
Zenely

Re: Ogólne pytanie dotyczące programu AutoCAD

Postprzez badziewiak » sty 08, 2021 16:53

Autocad to tak naprawdę zamiennik deski kreślarskiej z opcją 3D. Do projektowania instalacji jest dobry, ma olbrzymi potencjał do pisania własnych pluginów. Na chwilę obecną to standard projektowania instalacji budynkowych i zewnętrznych (jest jeszcze Microstation). Jeśli chcesz kupić do malutkiej firmy, to są dużo tańsze alternatywy (chyba licencje wieczyste nawet).
Jak się uprzesz, to wydziergasz coś w 3D, ale to bardziej dla zasady. Przede wszystkim do rysunków płaskich ma zastosowanie.
badziewiak

WARTO WIEDZIEĆ: https://www.dropbox.com/s/qarh4io79f6okzy/IslamPowerX.pps?dl=1
badziewiak

Postprzez kojacek » sty 09, 2021 19:41

badziewiak napisał(a): (...) Jak się uprzesz, to wydziergasz coś w 3D, ale to bardziej dla zasady. Przede wszystkim do rysunków płaskich ma zastosowanie.