_

otwór o dużej średnicy

Wszystko o wytwarzaniu wyrobów.

otwór o dużej średnicy

Postprzez crimlee » lip 28, 2015 13:33

Cześć,

Mam do Was pytanie czy i gdzie można zdobyć wiertło do wyfrezowania otworu o geometrii jak w załączniku. Podobno jest problem ze zdobyciem tak dużych wierteł, stąd pytanie do Was, może już kiedyś zetknęliście się z takim problemem.
Czy może macie jakieś inne sposoby na wykonanie takiego otworu? Każda pomoc, porada i dobre słowo mile widziane :)

ps. oszczędźcie krytyki jeśli źle się wyraziłem lub nieprecyzyjnie - nie zajmuję się tym na co dzień, więc mogę mieć braki w doświadczeniu w tej dziedzinie :)
Załączniki
blacha z otworem.pdf
otwór
(47.93 KiB) Pobrane 259 razy
crimlee
 
Posty: 68
Dołączył(a): sie 10, 2011 18:34

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez seweryn » lip 28, 2015 13:57

Witam
Ja proponuję frezarkę CNC 3 osi:
1. Nawiertak D=2,2 Z=-2
2. Wiertło D=8 Z= na przelot
3. Wiertło D=18 Z= na przelot
4. Głowica D=16 Z= na przelot /formowanie "lejka"/

ps. na przyszłość pamiętaj że otwory mają osie, wymiary średnic poprzedzaj znakiem fi, zaznacz bazę i zastanów się jaka jest tolerancja ww wymiarów
seweryn
 
Posty: 4
Dołączył(a): lis 07, 2014 10:48

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez MYCA » lip 28, 2015 14:20

:D Witam,

ja robie takie badziewia tym:

https://www.hoffmann-group.com/medias/s ... 216620.pdf
------------------

Pozdr. :D tomek
Avatar użytkownika
MYCA
 
Posty: 3291
Dołączył(a): lip 27, 2008 12:38

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez crimlee » lip 28, 2015 16:44

dzięki za odpowiedzi.

ten rysunek to tylko poglądowy szkic "na szybko" :)

@MYCA coś ten link nie działa :(

@seweryn - jestem laikiem w tej kwestii, nie bardzo wiem co napisałeś do mnie :) co oznaczają te parametry?
crimlee
 
Posty: 68
Dołączył(a): sie 10, 2011 18:34

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez MYCA » lip 28, 2015 18:37

------------------

Pozdr. :D tomek
Avatar użytkownika
MYCA
 
Posty: 3291
Dołączył(a): lip 27, 2008 12:38

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez crimlee » lip 29, 2015 08:36

ok ten już działa :) ale z tej tabelki wnioskuję, że takim czymś wykonam otwory fi 27 mm. A co jeśli mój otwór ma 52 mm na dole i fi 90 mm na górze? Znajomy powiedział mi, że największy problem jest z tym fi 90... (ponoć nie ma takich wierteł i np. dlatego on nie jest w stanie mi pomóc z wykonaniem tego elementu)
crimlee
 
Posty: 68
Dołączył(a): sie 10, 2011 18:34

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez MYCA » lip 29, 2015 13:08

:D Witam,

to narzedzie, to frez - ustawiasz kat pochylenia i frezujesz po okregu (po okregach) o obliczonych srednicach i na obliczona glebokosc. W ten sposob mozesz frezowac lejki...
------------------

Pozdr. :D tomek
Avatar użytkownika
MYCA
 
Posty: 3291
Dołączył(a): lip 27, 2008 12:38

Re: otwór o dużej średnicy

Postprzez gambolo » sie 02, 2015 21:27

crimlee napisał(a):ok ten już działa :) ale z tej tabelki wnioskuję, że takim czymś wykonam otwory fi 27 mm. A co jeśli mój otwór ma 52 mm na dole i fi 90 mm na górze? Znajomy powiedział mi, że największy problem jest z tym fi 90... (ponoć nie ma takich wierteł i np. dlatego on nie jest w stanie mi pomóc z wykonaniem tego elementu)



wpisz w google: wytaczadło - trochę Ci się rozjasni
gambolo
 
Posty: 1028
Dołączył(a): gru 02, 2010 13:10


Powrót do CNC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników